היועמ"שית נגד לוין: "הייעוץ המשפטי לא נמצא בניגוד עניינים"

גלי בהרב-מיארה אישרה לשר המשפטים ייצוג פרטי בעתירה נגד הוועדה לבדיקת הרוגלות במשטרה, ובתגובתה הגיבה לטענתו ואמרה כי היא "חסרת כל ביסוס". בתוך כך, באופן חריג יראיינו חיות ולוין ביחד מועמדים לתפקיד נשיא ביהמ"ש המחוזי בב"ש

Screenshot 2023 09 29 093623
שר המשפטים לוין והיועמ"שית בהרב-מיארה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה אישרה היום (ראשון) לשר המשפטים יריב לוין לקבל ייצוג פרטי בעתירה נגד הוועדה לבדיקת פרשת הרוגלות והגיבה לטענות על ניגוד עניינים. לוין טען שהייעוץ המשפטי נמצא בניגוד עניינים בסוגיית הוועדה ובהרב-מיארה ענתה: "טענה חסרת כל ביסוס".

המכתב פורסם על ידי המשנה ליועמ"שית גיל לימון, בתגובה למכתבו של לוין בו ביקש ייצוג פרטי ותקף את היועמ"שית בכך שהיא נמצאת בניגוד עניינים בסוגיה. לימון כתב כי "תפקידה של היועצת המשפטית לממשלה הוא לסייע לממשלה להגשים את מדיניותה בגבולות הדין. מקום בו חבר הממשלה או הממשלה מבקשים לנקוט פעולה החורגת מגדר סמכותם, חובתה של היועצת המשפטית לממשלה לחוות את דעתה בעניין זה".

"הטענה לפיה מערך הייעוץ המשפטי לממשלה מצוי בניגוד עניינים", נכתב, "שעה שהוא מצביע על פגמים משפטיים וחשש מפני שיבוש הליכי חקירה ומשפ ט, תוך פגיעה בעצמאות מערכות חוק ומשפט - היא חסרת כל ביסוס".

גיל לימון, המשנה ליועמ"שית
גיל לימון, המשנה ליועמ"שית | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתוך כך, באופן חריג השר לוין ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות יראיינו מחר בלשכתה של חיות ביחד שלושה מועמדים לתפקיד נשיא לבית המשפט המחוזי באר שבע. חיות תסיים את תפקידה כנשיאת בית המשפט העליון בעוד שבועיים בדיוק. הוועדה לבחירת נשיא בית המשפט, שבראשה עמד שופט העליון יוסף אלרון, המליצה על שלושה מועמדים - מתוכם ייבחר כנראה הנשיא הבא למחוזי.

Whatsapp Image 2023 06 02 At 2
השר לוין והשופטת חיות בפתיחת בית משפט שלום בקצרין | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

ביום שישי האחרון פרסם שר המשפטים מכתב ללימון בו הוא דרש ייצוג פרטי בעתירה לבג"ץ נגד ועדת השימוש ברוגלות במשטרה. לוין כתב כי לטענתו הייעוץ המשפטי נמצא בניגוד עניינים מפני שהוועדה אמורה לבדוק את הייעוץ המשפטי לממשלה ואת הפרקליטות.

בנוסף, לוין כתב כי "הניסיון להצר את צעדיה של הוועדה ולעקר את יכולתה לקיים בדיקה מקיפה בנושא כל כך מהותי לזכויות האזרח ולהגנת הפרטיות, הוא חמור ביותר". לוין התייחס גם לטענתה של היועצת המשפטית לממשלה לפיה לוועדה אין סמכות לבחון "תיקים פליליים תלויים ועומדים", וכתב כי הטענה הינה חסרת כל בסיס על פניה.