שבע שנות מאסר למורה יותם אוקון, שאנס את תלמידתו בת ה-12

אוקון, שהורשע בדצמבר 2021 באונס תלמידתו, ירצה עונש מאסר בפועל. כמו כן, נגזרו עליו עשרה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים והוא ישלם פיצוי בסך 200 אלף שקלים למתלוננת

זמן צפייה: 00:20

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (חמישי) שבע שנות מאסר בפועל ועוד עשרה חודשי מאסר על תנאי לשלוש שנים על המורה יותם אוקון מתל אביב, שהורשע בדצמבר 2021 באונס תלמידתו, בת 12. אוקון ישלם למתלוננת פיצוי בסך 200 אלף שקלים.

אוקון הורשע בהתאם להודאתו בעבירות של גרם אינוס קטינה ומעשה מגונה בקטינה. במסגרת הסדר טיעון שאליו הגיעו הצדדים, הגישה עו"ד רוזי כבאז מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי) כתב אישום מתוקן שבמסגרתו הודה אוקון בעבירות מין בקטינה.

על-פי כתב האישום, אוקון שידל את תלמידתו בכיתה ו' לבצע את המעשים המיניים. לאחר חשיפת הפרשה בחדשות 13, הצטברו עוד תלונות נגד אוקון. כך למשל, מ', תלמידת כיתה ט', סיפרה על מעלליו של המורה, על ההודעות ששלח לה - ועל הפעמים שבהן חיבק אותה. "בכיתה ט' הוא היה אומר לי כל מיני דברים כמו, 'הייתי יוצא איתך לדייט אם לא היית בת 14'", שחזרה. "'הייתי קונה לך משקאות אלכוהוליים', 'אל תלבשי את זה, זה מסיח את דעתי', דברים כאלה". לטענתה, אוקון היה נוהג לחבק אותה מול הכיתה, "כל הזמן".

יותם אוקון, המורה שהורשע באונס תלמידה, בעת הקראת גזר דינו
יותם אוקון, המורה שהורשע באונס תלמידה, בעת הקראת גזר דינו | צילום: פלאש 90

עוד פורסם בחדשות 13 כי הורי תלמידים בבית הספר שבו לימד אוקון התלוננו בעבר על התנהלותו, אך ההנהלה התעלמה ואף גיבתה אותו. אולה קלנדרב, אם לאחת התלמידות, נחשפה להתנהגותו הבעייתית של המורה כשתלמידות הובילו חרם נגד בתה.

"גיליתי תכנים מאוד בעייתיים בקבוצת וואטסאפ הכיתתית, מלל מאוד גס מצידו", אמרה האם, "התרעתי בלי הפסקה שמדובר בפסיכופת ופדופיל אך התשובה שקיבלתי מהמנהל הייתה 'הידיים שלי כבולות, אי אפשר לפטר אותו'".