כחלק מהסדר טיעון: מורה מת"א הורשע באונס תלמידתו בת ה-12

לאחר שהואשם בכך ששידל תלמידת כיתה ו' לבצע עבירות מין, יותם אוקון הורשע בהתאם להודאתו בעבירות של אונס ומעשה מגונה בקטינה. הצדדים הגיעו להסכמות בנוגע לגובה הפיצוי למתלוננת, אך לא לגבי העונש

יותם אוקון
יותם אוקון | צילום: חדשות 13

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (חמישי) בהתאם להודאתו את המורה לשעבר יותם אוקון בעבירות של אינוס קטינה ומעשה מגונה בקטינה. במסגרת הסדר טיעון אליו הגיעו הצדדים הגישה עו"ד רוזי כבאז, מפרקליטות מחוז ת"א כתב אישום מתוקן במסגרתו הודה יותם אוקון בעבירות מין בקטינה. חשוב להדגיש כי הצדדים הגיעו להסכמות בנוגע לגובה הפיצוי למתלוננת, אך לא הגיעו להסכמות לגבי העונש.

כזכור, כתב אישום בגין אונס תלמידתו בת ה-12 הוגש בחודש אוגוסט האחרון נגד אוקון. על פי האישום, אוקון שידל את תלמידתו בכיתה ו' לבצע את עבירות המין. לאחר חשיפת הפרשה בחדשות 13, הצטברו מספר תלונות נגד אוקון.

כך למשל, מ', שלפני כשנתיים למדה בכיתה ט' והייתה מתלמידותיו של אוקון סיפרה על מעלליו של המורה, על ההודעות ששלח לה - ועל הפעמים שבהן חיבק אותה. "בכיתה ט' הוא היה אומר לי כל מיני דברים כמו, 'הייתי יוצא איתך לדייט אם לא היית בת 14'", שחזרה מ', "'הייתי קונה לך משקאות אלכוהוליים', 'אל תלבשי את זה, זה מסיח את דעתי', דברים כאלה". לטענתה, אוקון היה נוהג לחבק אותה מול הכיתה, "כל הזמן".

עוד פורסם בחדשות 13 לפני כחמישה חודשים כי הורי תלמידים בבית הספר שבו לימד אוקון התלוננו בעבר על התנהלותו, אך ההנהלה התעלמה ואף גיבתה אותו. אולה קלנדרב אם לאחת התלמידות, נחשפה להתנהגותו הבעייתית של המורה כאשר תלמידות הובילו חרם נגד בתה.

"גיליתי תכנים מאוד בעייתיים בקבוצת וואטסאפ הכיתתית, מלל מאוד גס מצידו", אמרה האם, "התרעתי בלי הפסקה שמדובר בפסיכופת ופדופיל אך התשובה שקיבלתי מהמנהל הייתה 'הידיים שלי כבולות, אי אפשר לפטר אותו'".

נוסף על כך תלמידה לשעבר של אוקון, פרסמה סרטון ברשתות החברתיות, שבו כתבה כי היא קוראת למי שעוד קיבלה "יחס מיוחד" מצידו, לבוא איתה יחד להגיש תלונה נגדו. בתגובות העידו תלמידות נוספות על התנהגותו ביניהן אחת שכתבה כי היא גרר ילדים להשפיל ילדים חלשים.