האלימות בבתי החולים: צעיר תקף במקל אנשי צוות בסורוקה

החשוד, בן 24 מחורה שבפזורה הבדואית בנגב, תקף שישה אנשי צוות במחלקת הילדים של בית החולים בבאר שבע, ופצע אותם באורח קל. החשוד נעצר ונלקח לחקירה, לאחר שתקף גם את השוטרים שהגיעו למקום

זמן צפייה: 00:18

צעיר כבן 24 מהמועצה המקומית חורה שבפזורה הבדואית בנגב, תקף היום (שישי) באמצעות מקל שישה אנשי צוות סיעודי במחלקת הילדים בבית החולים סורוקה שבבאר שבע, ופצע אותם באורח קל. ארבעה מאנשי הצוות שהותקפו נזקקו לטיפול רפואי.

לאחר קבלת דיווח על המקרה הגיעו שוטרים אל בית החולים, הותקפו גם הם על ידי החשוד, ולאחר מכן עצרו אותו והביאו אותו לחקירה בתחנת באר שבע.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, גינה את האירוע ואמר: "זוהי תזכורת כואבת ומהדהדת לכל אותם גורמים שניסו לגמד השבוע את הצורך במאבק בו פתחנו, ולטעון כי השביתה מיותרת. מי שיתעקשו לטמון את הראש בחול, ימצאו אותנו נחושים מתמיד לשים סוף להפקרות הזו".

פרופ' ציון חגי, יו''ר ההסתדרות הרפואית בישראל

לדברי פרופ' חגי, המקרה מחזק את הדרישות של ההסתדרות הרפואית לאייש את נקודות השיטור גם בשעות הלילה, ולתגבר משמעותית את מערכי האבטחה הן באמצעות כח אדם והן באמצעות אמצעים טכנולוגיים מיוחדים. עוד ציין פרופ' חגי כי על הממשלה הנוכחית להאיץ את הליכי החקיקה שהחלו בתקופת הממשלה הקודמת, בדבר החמרת הענישה וזירוז הליכי שיפוט במקרה של תקיפת צוותי רפואה, ובין היתר דורשת ההסתדרות הרפואית לאפשר לגורמי הביטחון להטיל קנסות מנהליים מידיים על התוקפים.

ביום שני הקרוב תתקיים פגישה בין ראשי ההסתדרות הרפואית לבין מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, במסגרתה ידונו הצדדים בדרישות הארגון. "כולי תקווה כי הממשלה תאמץ את מלוא הצעדים הדרושים למיגור האלימות במערכת הבריאות", מסר פרופ' חגי, "אחרת לא תהיה לנו ברירה אלא להחריף את המאבק".