תביעת המליונים של זדורוב: יבקש 480 ש"ח עבור כל יום בכלא

פרסום ראשון: בית המשפט יכריע האם הנאשם שזוכה מרצח תאיר ראדה זכאי לפיצויים מתוקף סעיף מיוחד של חוק העונשין, המוענקים לנאשמים שלא היה צריך להגיש נגדם כתב אישום מלכתחילה. הפרקליטות צפויה להתנגד - אך מי שצפוי להכריע בנידון הוא הרכב השופטים שזיכה אותו

זמן צפייה: 01:09

פרסום ראשון: חודשיים לאחר שזוכה מרצח תאיר ראדה, רומן זדורוב הודיע היום (ראשון) לבית המשפט כי הוא מתכוון להגיש בקרוב תביעת פיצויים כנגד המדינה. התביעה תוגש על פי סעיף מיוחד בחוק העונשין, שזכאי לקבל אותו רק אדם שכתב האישום כלפיו לא היה אמור להיות מוגש כלל, או לחילופין שהתיק שלו טופל ברשלנות גדולה. זדורוב עתיד לטעון לקבלת הפיצויים שלו בגין הסיבה הראשונה.

על פי החישוב המיוחד לחוק זה, זדורוב זכאי לקבל סכום של 480 ש"ח עבור כל יום שבילה בכלא - שיצטברו לכדי שני וחצי מיליון ש"ח. בנוסף, זדורוב יכול להגיש במקביל תביעה אזרחית. הפרקליטות צפויה להתנגד לתביעה, ולטעון כי זדורוב לא יכול לטעון כי כתב האישום לא היה צריך להיות מוגש מפני ששבעה שופטים שונים הרשיעו אותו. למרבה המזל של זדורוב, הרכב השופטים שיכריע בדבר הפיצויים יהיה זה שזיכה אותו.

רומן ואולגה זדורוב בביתם, אחרי הכרעת הדין
רומן ואולגה זדורוב בביתם, אחרי הכרעת הדין | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

כזכור, זדורוב זוכה מאשמת הרצח במשפט החוזר לפני כחודשיים, ברוב של שני שופטים נגד אחד. השופט אשר קולה כיהן כראש ההרכב, שיחליט כאמור גם במשפט הפיצויים הנוכחי. הפרקליטות ניסתה לערער על גזר הדין המזכה, אך תביעתה נדחתה.