ח"כ אלמוג כהן נחקר באזהרה בחשד שתקף אזרחים כשוטר לפני 11 שנים

חבר הכנסת נחקר במשך כשעתיים וחצי על תקיפה בנסיבות מחמירות, בחשד שתקף אזרחים בתור שוטר יס"מ ב-2013. "לא השתמשתי בכוח מופרז", אמר בחקירתו. בעבר נסגר התיק בעניין, אך נפתח מחדש לאחר שכהן העלה תמונה מהאירוע לרשת החברתית לפני כשנה. במשטרה ביקרו את ההוראה לחקור: "אירוע הזוי"

זמן צפייה: 03:20

חבר הכנסת אלמוג כהן (עוצמה יהודית) נחקר היום (חמישי) באזהרה במשרדי להב 433. כהן נחקר במשך כשעתיים וחצי על תקיפה בנסיבות מחמירות, כשהוא חשוד כי בשנת 2013, בתור שוטר יס"מ, תקף אזרחים. במשטרה טוענים שאין התיישנות על המקרה, מכיון שהחקירה החלה לפני שההתיישנות נכנסה לתוקף (לאחר עשר שנים מהמקרה).

בחקירתו אמר כהן: "הייתי שוטר יס"מ, וקיבלתי הוראות מהמפקדים שלי לפזר הפגנה. פיזרתי את ההפגנה לפי ההוראות שקיבלתי". עוד הוסיף חבר הכנסת: "לא השתמשתי בכוח מופרז".

צילום של האירוע המדובר, אותו העלה אלמוג כהן לרשת החברתית
צילום של האירוע המדובר, אותו העלה אלמוג כהן לרשת החברתית | צילום: מתוך פייסבוק

כהן העלה תמונה של האירוע המדובר לרשתות החברתיות לפני כשנה, וזאת לאחר שהתיק בעניין כבר נסגר, משום שהשוטרים לא זוהו. לאחר שהפוסט הופץ, המתלוננים זיהו את עצמם, והתיק נפתח מחדש. במשטרה ביקרו את ההוראה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה לפתוח בחקירה, וטענו כי מדובר ב"אירוע הזוי". עוד הוסיפו כי "אם המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בחקירה, למה שהם לא ימשיכו אותה אחרי 11 שנה?"

עורך הדין אפרים דמרי
עורך הדין אפרים דמרי | צילום: אבנר כהן

עורך הדין אפרים דמרי, המייצג את ח"כ כהן, אמר כי "חקירה זו מעלה הרבה תהיות לגבי התבטאויותיו בימים האחרונים. חקירה הזויה, כנראה מנסים לגרום לו לשתוק". דמרי הוסיף כי כהן "משתף פעולה באופן מלא עם חוקריו".

שר התקשורת שלמה קרעי התייחס לחקירה וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אל תרכין ראש בפני אלו המנסים להלך עליך אימים. ניסיון השתקה שקוף כזה פוגע קשות באמון הציבור במערכת הזו, שמתנהלת לעתים כאילו אנחנו ברוסיה הסובייטית, וגורם לכולנו להבין עד כמה נדרש כאן תיקון יסודי בדחיפות".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר כי "ההנחיה של היועצת המשפטית לממשלה לחקור את ח"כ אלמוג כהן אודות אירוע שאירע לפני למעלה מעשור, היא חמורה ומעלה ריח חריף של רדיפה פוליטית. זו אותה יועמ"שית שמסיבות פוליטיות מנסה לתקוע מקלות בגלגלים בפרויקט הלאומי שתכליתו לאפשר לאזרחי ישראל להתחמש ולהגן על עצמם. מכל מקום, הניסיון שלה להלך אימים על נבחרי ציבור מימין לא ירפה את ידינו מלהמשיך לפעול לטובת הצלת אזרחי ישראל".