קרעי לבג"ץ על הדחת יו"ר הדואר: "לא מתכוון להרכין ראש"

לאחר שהמליצו לבטל את הליך הדחת יו"ר דירקטוריון דואר ישראל מישאל וקנין, שיגר שר התקשורת מכתב תשובה לשופטי בג"ץ: "אם יבקש בית המשפט להפקיע ממני סמכות זו – עם הסמכות תועבר לבית המשפט גם האחריות הנלווית לה"

השר שלמה קרעי
השר שלמה קרעי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר התקשורת שלמה קרעי השיב היום (רביעי) לשופטי בג"ץ, לאחר שהמליצו לבטל את הליך הדחת יו"ר דירקטוריון דואר ישראל מישאל וקנין. במכתב הדגיש השר קרעי: "אין בכוונתי להרכין ראש". הוא טען עוד כי הוא עומד על החלטתו שהתקבלה כדין, מתוקף סמכותו, להעביר את יו"ר הדואר מכהונתו.

עוד הוסיף השר כי "אם יבקש בית המשפט להפקיע ממני סמכות זו – עם הסמכות תועבר לבית המשפט גם האחריות הנלווית לה. בכל עת סבירה הנני נכון לערוך חפיפה ולסייע בכל הדרוש להעברה חלקה של סמכויותיי לפי חוק הדואר לסגל בית המשפט העליון". השר אמר עוד: "למקום שאליו יידרדרו שירותי הדואר, עלול להידרדר הממשל הישראלי כולו, אם שופטים ימשיכו בנתיב המסוכן שבו בחרו – נתיב הפקעת השלטון מהעם ונבחריו".

השר שלמה קרעי
השר שלמה קרעי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בספטמבר האחרון הוציא בג"ץ צו ביניים המקפיא את הדחתו של מישאל וקנין, על-ידי השרים דוד אמסלם ושלמה קרעי, וכן הוציא צו על תנאי שמורה לממשלה לנמק מדוע הוא הודח. שבוע לפני כן דן בג"ץ בעתירות נגד הדחתו של וקנין, והשופט יצחק עמית אמר לבא-כוח השרים כי "גם בהתעלם מכל סיפורי הרקע, ונניח שיש מחלוקת עובדתית על הישגי הדואר - אז נקודת הפתיחה היא כזאת: חוק החברות הממשלתיות קיים קרוב ל-50 שנה. היו לנו אלפי דירקטורים, ובפעם הראשונה אחרי 2,000 שנות גלות מפעילים אותו. אם מפעילים אותו - חייב לקרות משהו קטסטרופלי או שמישהו ריסק את הדואר. זה לא המצב".