החשוד ברצח הצעירה ברחובות הובא להארכת מעצר: "תכנן את המעשה"

לראשונה מאז הרצח ולאחר שניסה לשים קץ לחייו הובא ג'ייסון בלייז, החשוד שרצח את ילנה גרנברג ז"ל, לבית המשפט. נציג המשטרה: "הוא טען שנכנס לפאניקה, אבל העלים את הטלפונים והמחשב. זה היה מתוכנן". סנגורו: "זה לא היה בכוונה"

זמן צפייה: 00:16

ג'ייסון בלייז, החשוד ברצח הצעירה ילנה גרנברג ברחובות לפני כשבוע, הובא הבוקר (ראשון) להארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון. בלייז מופיע לראשונה בדיון לאחר שניסה לשים קץ לחייו ואושפז בבית חולים.

נציג המשטרה איתי קוקס אמר בדיון: "הוא תכנן את הרצח. לאחר הרצח, החשוד העלים את הטלפון שלו ושל המנוחה וגם את המחשב. לדבריו הוא נכנס לפאניקה".

סנגורו של בלייז, עו"ד אבו עאמר, אמר בדיון: "היחידה מקובעת על גרסה אחת. החשוד אומר שזה לא היה בכוונה וכי מדובר באירוע מצער. הוא בעל עבר נפשי, ולפני שנתיים כבר ניסה להתאבד ואושפז". בתום הדיון האריך את בית המשפט את מעצרו של בלייז בשמונה ימים נוספים.

ילנה גרנברג, בת 27 מראשון לציון, הנרצחת שנמצאה ברחובות
ילנה גרנברג, בת 27 מראשון לציון, הנרצחת שנמצאה ברחובות

בלייז כבר הודה כי דקר את גרנברג, ובמשטרה שוללים את גרסתו כי היא סטרה לו ולכן איבד שליטה, ומעריכים כי הוא תכנן את הרצח מראש. קודם לרצח, בלייז וגרנברג שהו בספריה ברחובות למשך מספר שעות, ולאחר מכן הוא רצח אותה על פי החשד ברכבו ומשליך את הגופה בשטח פתוח סמוך לשכונת כפר גבירול. משם נסע בלייז לביתו והשאיר מכתב התאבדות לאמו. כשהשוטרים הגיעו לבית אמו מצאה את המכתב, הלכה לחדרו ושם מצאה אותו במצב קשה לאחר שבלע כדורים.

"היו לה חלומות שנגדעו. היא חיה את החיים ואהבה לחיות, לטייל וליהנות עם כל המשפחה והחברים וברגע אחד הכול נגמר", סיפרו הדוד מוטי הדודה יוליה והגיס יבגני לחדשות 13.

עוד הם אמרו כי "היא רצתה לטייל בחו"ל אחרי הלימודים. הייתה פעילה ברשתות החברתיות ושיתפה המלצות על טיולי טבע. ביום רביעי בלילה היא דיברה עם אחותה בשעה 22:30 ואחותה הזמינה אותה אליה הביתה לאכול ולצפות בטלוויזיה. אחרי השיחה האחרונה, הטלפון שלה לא היה זמין וכל הזמן הגיע לתא קולי. התקשרנו כמה פעמים ולא היה מענה".