5 ימים אחרי: המשטרה החלה בחקירת הפריצה לשדה תימן ובית ליד

המשטרה פתחה בחקירת הפריצה לשני הבסיסים, והחלה באיסוף סרטונים המתעדים את האירוע. בהמשך החקירה צפוי להגיע בפני היועמ"שית עניין השתתפותם בפריצה של חברי כנסת ושרים. גורמים במערכת אכיפת החוק טוענים: לא ניתן למשטרה למסמס את האירוע

זמן צפייה: 01:17

חמישה ימים עברו מאז הפריצה לבסיסים בשדה תימן ובבית ליד, ורק עכשיו המשטרה החלה בחקירת האירועים הללו, כאשר איש מהאנשים שתועדו בסרטונים הרבים מהאירוע - טרם נעצר. כך פורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית.

המשטרה אוספת בימים אלה את סרטוני האבטחה מהבסיסים ומחוצה להם, ובוחנת סרטונים מהרשתות החברתיות, במטרה לעצור ולחקור את מי שפרץ לבסיסים. בנוסף, ישנה שאלה לגבי חברי הכנסת והשרים שהיו שותפים לפריצה, בהם ח"כ צבי סוכות, והנושא יעלה מול היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, לאחר שהעניין יתבהר.

גורמים בכירים במערכת אכיפת החוק אומרים הערב לחדשות 13 כי הם לא יתנו למשטרה למסמס את האירועים, וכי מדובר במקרים חמורים.

עימותים בבית ליד
עימותים בבית ליד | צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

בתוך כך, לאחר שמעצרם הוארך עד היום, בית הדין הצבאי בבית ליד שחרר שלושה מתוך שמונת החיילים החשודים בהתעללות במחבל נוח'בה. מעצרם של החמישה הנותרים הוארך עד יום שלישי. מעצרם הראשוני של החיילים, הוא זה שגרם למהומות ולפריצה לבסיסים.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "הפרקליטה הצבאית הראשית צריכה להיות הפרקליטה של הלוחמים שלנו - לא של מחבלי הנוח'בה. גלנט, תתעשת עכשיו ותעצור את הרדיפה המרושעת הזו של לוחמי צה"ל".

השר איתמר בן גביר במצעד הגאווה בירושלים
השר איתמר בן גביר במצעד הגאווה בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נמסר כי לאחר שהושלמו מספר פעולות חקירה שלשמן נתבקשה הארכת מעצרם של שלושה מבין החשודים במספר שעות, ולנוכח ממצאים שנאספו בחקירה בימים האחרונים הנוגעים להיקף מעורבותם באירוע, החליטה התביעה הצבאית להורות על שחרור שלושת החשודים. החקירה בעניינם עודנה מתנהלת.

התביעה הצבאית ביקשה להאריך את מעצרם של חמישה מבין החשודים עד ליום רביעי, לצורך ביצוע פעולות חקירה נוספות, ובעניינם של שלושת החשודים הנוספים ביקשה התביעה הצבאית להאריך את מעצרם במספר שעות לשם השלמת פעולות חקירה נחוצות.

סעיפי החשד נגד החיילים כוללים התעללות בנסיבות מחמירות, מעשה סדום בנסיבות אינוס והתנהגות שאינה הולמת. בידי החוקרים ראיות משמעותיות נוספות שאינן קשורות לעדות המחבל.