בני 10 פרצו לגן לבעלי צרכים מיוחדים באשדוד: "גרמו נזק עצום"

במסגרת האירוע החריג, פרצו הילדים לגן והשחיתו אותו בשיטתיות. בין היתר הם שברו קירות גבס והרסו ציוד חשמלי רב - וזאת זמן קצר לאחר שהמקום עבר שיפוץ נרחב. "הנזק הוא בהיקף של עשרות אלפי שקלים"

זמן צפייה: 01:47

מספר ילדים בני עשר בלבד פרצו לגן המיועד לבעלי צרכים מיוחדים באשדוד בסוף השבוע האחרון, וגרמו לנזק רב במקום. בתיעוד ממצלמות האבטחה, ניתן לראות את הילדים כשהם הורסים בשיטתיות את כל מה שנקלע לדרכם. בין היתר הושחת ציוד, נהרסו מחשבים ומכשירי חשמל אחרים וקירות גבס נשברו.

בשלב מסוים במהלך הפריצה, הבחין אחד הילדים במצלמת האבטחה שהותקנה בגן והוא סימן על כך לחבריו - שניסו להוריד את המצלמה ולהרוס אותה ללא הצלחה. בסופו של דבר עזבו הילדים את הגן, ששופץ רק לאחרונה, לאחר שהם גנבו ציוד והותירו אחריהם הרס עצום. בעקבות זאת, בבוקר שלאחר הפריצה נאלץ הצוות החינוכי לקחת את ילדי הגן למבנה חלופי למשך היום.

בעקבות המקרה הוגשה תלונה במשטרה, אך מפאת גילם הצעיר של הפורצים הטיפול צפוי להיות חינוכי ולא פלילי. משה זייגרט, סמנכ"ל רשת צהר הלב שאליו משתייך הגן שנהרס על ידי הילדים הפורצים, התייחס לאירוע ואמר: "מדובר בגן של ילדים אוטיסטים, גן ישן שנבנה בשנות השבעים ושיפצנו אותו בשנה האחרונה בצורה מאוד מיוחדת. באו כמה ילדים, ניפצו כל מה שאפשר בגן לפי מה שרואים במצלמות אבטחה. לקחו בקבוקים מהמקרר השפריצו על הקירות, שברו קירות גבס, במשך שעה והרסו כל מה שאפשר".

Whatsapp Image 2023 07 30 At 2
ציוד חשמלי שנהרס על ידי הפורצים בני העשר

זייגרט הוסיף: "הילדים באים בבוקר, ובשביל ילדים אוטיסטים הדבר הכי קשה זה להרגיש שהדבר הקבוע והמוכר לא שם. במקרה הזה, זה הדבר שהשתבש להם. הילדים היו מאוד מבולבלים וסהרוריים, העברנו אותם למבנה אחר אבל זה היה מאוד קשה. הנזק הוא בהיקף של עשרות אלפי שקלים. אייפדים, מסכים, אביזרים חשמליים, פשוט עברו פריט פריט והרסו. זה גן מאוד ייחודי ומושקע".