במשטרה מזהירים: נשק זולג מהמלחמה לעולם התחתון

פרסום ראשון: כמות האמל"ח העצומה שצה"ל עושה בו שימוש בלחימה מגיעה לארגוני הפשיעה, כאשר בשבוע האחרון נרשמו 8 מקרי השלכת רימוני רסס - חלקם מתוצרת עזתית - רק במסגרת הסכסוך בין ארגוני חייא ומוסלי. המשטרה אף ביצעה מעצר מנע של בכיר באחד הארגונים כדי להרגיע את השטח

זמן צפייה: 01:13

פרסום ראשון: בשעה שהמלחמה ברצועת עזה נמשכת, המשטרה מזהירה מזליגת אמצעי לחימה משדה הקרב לעורף - ולארגוני הפשיעה. מנתונים שהגיעו לידי חדשות 13, ופורסמו הערב (חמישי) במהדורה המרכזית, עולה כי עד 7 באוקטובר נרשמו במשטרה 15 מקרים של זריקת רימוני רסס על רקע פלילי. אחרי 7 באוקטובר, נרשמו לא פחות מ-50 מקרים, כאשר לפחות ב-5 מהם מדובר ברימונים מתוצרת עזתית.

זאת ועוד, במשטרה מזהים בתקופה האחרונה עליית מדרגה בסכסוך בין ארגוני הפשיעה של האחים מוסלי וערן חייא. רק בשבוע האחרון נרשמו 8 מקרים של זריקת רימונים ע"י אנשי הארגונים; אחד מהם אף נפל ליד חלון שמאחוריו היו שתי ילדות. ההסלמה בסכסוך אף הובילה את המשטרה לבצע מעצר מנע של בכיר בארגון מוסלי, זאת כדי להרגיע את השטח.

מאז 7 באוקטובר: עלייה במקרי השלכת רימוני רסס
מאז 7 באוקטובר: עלייה במקרי השלכת רימוני רסס על רקע פלילי | צילום: חדשות 13
Screenshot 2023 05 05 214424
יוסי מוסלי וערן חייא | צילום: חדשות 13

הבכיר נעצר מוקדם יותר היום בידי היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל), לאחר שב-48 השעות האחרונות נזרק רימון לעבר בית הוריו של איש עסקים שנחשב מקורב לחייא. למחרת נזרק רימון נוסף - הפעם לבית גיסו של איש העסקים בהרצליה פיתוח. שעות לאחר מכן הושלך רימון לעבר ביתו של גורם הקשור לארגון הפשיעה מוסלי ברמת גן. עוד קודם לכן בשבוע האחרון, בלשי יאחב"ל עברו בין בתיהם של גורמים המקושרים לשני הצדדים, והזהירו אותם כי לידי המשטרה הגיע מידע על אפשרות של חיסולים.