"עניין פוליטי": סרטון הנזיפה בקואליציה הוסר מעמוד משרד רה"מ

הסרטון הוסר מהעמוד הרשמי של משרד ראש הממשלה ברשתות החברתיות לאחר שהייעוץ המשפטי של המשרד פנה ללשכת נתניהו: "מדובר בשימוש במשאבים ממשלתיים לצורך פוליטי"

רה"מ בנימין נתניהו בכנסת
רה"מ בנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סרטון הנזיפה של ראש הממשלה נתניהו בראשי הקואליציה הוסר היום (חמישי) מהעמוד הרשמי של משרד ראש הממשלה ברשתות החברתיות, לאחר שהייעוץ המשפטי של המשרד דרש מלשכת רה"מ להסירו - בטענה שמדובר ב"שימוש במשאבים ממשלתיים לצורך פוליטי".

נתניהו פרסם אתמול את הסרטון ברקע העימותים הפנימיים בקואליציה, בו אמר כי הוא "דורש בכל תוקף מכל השותפים לקואליציה - תתאפסו. תתעלו לגודל השעה. זה לא הזמן לפוליטיקה קטנה או לחקיקה שמסכנת את הקואליציה".

"אנחנו במלחמה בכמה חזיתות, ולפנינו אתגרים גדולים והחלטות קשות", המשיך נתניהו. "כולנו חייבים להתמקד אך ורק במשימות שלפנינו: לנצח את חמאס, להחזיר את כל חטופינו ולהשיב את תושבינו בביטחה לבתיהם, הן בצפון והן בדרום. לכן אני דורש מכולם - שימו בצד כל שיקול אחר. שימו בצד כל אינטרס צדדי. התייצבו כאיש אחד, יחד, מאחורי לוחמינו".

אתמול הודיע שר הכלכלה ניר ברקת לראש הממשלה: "אתנגד לחוק הגיוס כפי שהוא בהצבעות הבאות, יחד עם ח"כים נוספים מהליכוד". הודעת ברקת מגיעה כשבוע לאחר שהכנסת אישרה ברוב של 63 חברי כנסת מול 57 מתנגדים את החלת "דין הרציפות" על החוק - חרף התנגדותו של שר הביטחון יואב גלנט .

במכתב מיוחד ששיגר ברקת לנתניהו, הוא כתב כי "כדי לנצח במלחמה צה"ל צריך עוד חיילים. בלי ניצחון בקרב - אין מדינה ואין תורה. כקצין בצנחנים שהוביל לוחמים לקרב תוך סיכון חיים, אני מצדיע ללוחמי צה"ל ומתחייב להיות ראוי להקרבה ולמסירות הנפש שלהם".

רה"מ נתניהו והשר ניר ברקת במליאת הכנסת
רה"מ נתניהו והשר ניר ברקת במליאת הכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתוך כך, אחרי סערת "חוק הרבנים", שהסתיימה בהורדתו מסדר היום של הכנסת, רה"מ נתניהו תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שסיעתו התנגדה לחוק זה, ומסר דרך הודעת מפלגת הליכוד: "מי שרוצה להיות שותף לצוות התייעצות ביטחוני מצומצם - חייב להוכיח שהוא לא מדליף סודות מדינה או שיחות פרטיות".

בתגובה, בן גביר אמר כי הוא "תומך בחוק הפוליגרף לחברי הקבינט", וקרא לראש הממשלה "לקדם אותו במהירות, ובלבד שיחול גם על בעלי קוצב לב. עוצמה יהודית קוראת לבצע בדיקה כיצד דלפו חומרים מהקבינט הקטן". ממפלגת המחנה הממלכתי נמסר בתגובה לליכוד: "מי שסבור שיש שר שמדליף סודות מדינה, לא נותן לו את השליטה על משטרת ישראל וחברות בקבינט".