המדינה בתגובה לבג"ץ: הביקוש לטיסות יורד, אין צורך לפעול בשבת

בתשובה לעתירה שהוגשה נגד השרה רגב, בדרישה שתורה לחברת התעופה הלאומית להפעיל טיסות בשבת כמענה לצורכי הלחימה, המדינה טוענת כי הביקוש לטיסות לישראל וממנה יורד בהדרגה - ואלה המבקשים לחזור לישראל כדי להצטרף ללחימה מקבלים מענה מספק על ידי חברות התעופה הזרות

אל על
מטוס אל על | צילום: דוברות אל על

בהמשך לעתירה שהוגשה נגד שרת התחבורה מירי רגב בדרישה שתורה לחברת התעופה אל-על להפעיל טיסות בשבת עבור צרכי המלחמה, המדינה טוענת בתשובתה לבג"ץ היום (שלישי) כי הביקוש לטיסות לישראל יורד בהדרגה והשבת ישראלים לארץ מקבל מענה מספק על ידי חברות התעופה הישראליות והזרות. בנוסף טענה כי שרת התחבורה מירי רגב ושר הביטחון יואב גלנט לא רואים צורך להורות להפעיל את החברה בשבת.

אתמול השיבה גם חברת אל-על לעתירה וטענה גם היא כי "הביקוש לטיסות לישראל בירידה" וכי "אין צורך בטיסות בשבת". עוד נטען בתשובתה כי "אל על היא חברה שלא טסה בשבת ובמועדי ישראל, כך נהוג מזה 42 שנה. עם זאת, בימים של פיקוח נפש חורגת החברה ממנהגה, כפי שקרה בימים אלה, עת הטיסה בשבת לישראל על חשבונה ובעזרת תורמים ארבעה מטוסים מלאים באנשי מילואים, וכוחות הביטחון, אנשי הצלה ורפואה, וגורמים חיוניים אחרים להשתתפות במאמץ המלחמתי, כמו גם ציוד צבאי ורפואי. לרשויות המדינה יש את המידע, ההסמכה והסמכות לקבוע האם ומתי מתקיימות נסיבות חריגות הקבועות בדין, בהן רשאית המדינה לתת לאל על הוראות מחייבות".

השרה מירי רגב
שרת התחבורה מירי רגב | צילום: יונתן שאול, פלאש 90

כזכור, השרה רגב שלחה בשבוע שעבר מכתב למנכ"לי חברות התעופה הישראליות ובו ציינה שאם לא יפעילו טיסות בשבת לצורכי הלחימה, היא תפעיל את סמכויות מניית הזהב שברשותה אך עבור כך דרוש אישור משר האוצר בצלאל סמוטריץ'.