אחרי 4 שנים: העבריין גולן אביטן גורש ממרוקו ונעצר בישראל

אביטן ברח מהארץ ב-2018 במסגרת חקירת פרשה 512 וגורש על-ידי שלטונות מרוקו. עם נחיתתו הבוקר בנתב"ג הוא נעצר, נחקר והובא לדיון בעניינו בבית משפט השלום בראשון לציון - שם הוארך מעצרו בתשעה ימים

ניידת משטרה
ניידת משטרה (ארכיון) | צילום: שאטרסטוק

במסגרת פרשה 512 אשר נוהלה בלהב 433, היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בשיתוף עם משטרת מרוקו הביאו הבוקר (רביעי) ארצה את הנאשם גולן אביטן, לאחר שנמלט מהארץ בשנת 2018 ואותר על-ידי חטיבת המודיעין באגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל.

אביטן גורש על-ידי שלטונות מרוקו, ועם נחיתתו הבוקר בנתב"ג הוא נעצר. בתום החקירה הוא הובא לבית משפט השלום בראשון לציון - שם הוארך מעצרו בתשעה ימים. כזכור, לפני קצת יותר משבוע ביקר במרוקו המפכ"ל קובי שבתאי, והוא נפגש שם עם בכירי מערכת ביטחון הפנים, ונושא העבריינים הישראלים השוהים במרוקו היה במרכז השיח. למרות שאין הסכמי הסגרה בין המדינות, ככל הנראה הושגו הבנות בנושא.

המפכ''ל קובי שבתאי בדיון בוועדת החוקה
המפכ''ל קובי שבתאי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גולן אביטן נחשב לאחת הדמויות הבולטות בפרשת 512 ולאחד האנשים המקורבים ליצחק אברג'יל. במהלך משפט 512 בעת שהיה במעצר בית הוא נמלט לחול ומאז שהה במרוקו. הוא נעצר שם לפני מספר חודשים בגין עבירה של מסמכים מזויפים ולפני כמה ימים החלו במשטרה בהליך גירושו.

אביטן נחשד שהעביר את השלטים למטענים של הפיגוע הפלילי ברחוב יהודה הלוי בתל אביב שבו נרצחו שלושה בני אדם. עם מעצרו השתולל בנתב"ג, קילל וצעק - עד שנאזק. גורם במשטרה: "שוב הוכח כי משטרת ישראל תגיע לכל עבריין נמלט שדרוש כאן בישראל לחקירה. משטרת ישראל תביא כל אדם שיעבור עבירה לדין בישראל גם אם ישהה מחוץ לגבולות ישראל כמה שנים טוב שיידע כל עבריין כי ידה הארוכה משטרת ישראל תגיע לכל אחד כזה".