האסון במירון: למכתבי האזהרה לא תהיה השפעה על הבחירות

אחרי שוועדת החקירה שיגרה מכתבי אזהרה ל-17 אישים, בהם רה"מ לשעבר נתניהו, האפשרות שישפיעו על הבחירות כמעט אפסית בשל העובדה שאף ראש ממשלה לא ספג סנקציות בעבר. ומה אמר נתניהו עצמו בעודו יו"ר אופוזיציה על כשלי לבנון השנייה?

זמן צפייה: 04:54

שעות לאחר פרסום מכתבי האזהרה ל-17 עדים על ידי ועדת החקירה של האסון במירון, בליכוד האשימו את התזמון כ"עיתוי פוליטי" בשל הבחירות. עם זאת, ההשפעה של המכתבים על הבחירות תהיה כמעט אפסית.

במציאות הישראלית, לאור אירועי העבר, כנראה שלא תהיה השפעה וגם מעולם לא הוטלו סנקציות על ראש ממשלה, אפילו לא במקרים של ועדות החקירה של מלחמות יום כיפור ומלחמת לבנון השנייה.

אחד האישים שלא קיבל מכתב אזהרה הוא אריה דרעי, ששימש כשר הפנים בתקופת האסון. הערב (שלישי) דווח בחדשות 13 כי הייתה התלבטות גדולה אם להזהיר את דרעי, אבל בסופו של דבר דרעי לא עבר את הסטנדרטים שקבעה הוועדה ולפיהם כל מי שהיה לו תפקיד רלוונטי יוזהר. דרעי היה שר הפנים ויעקב אביטן, שהוא הרלוונטי, הוזהר.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-3008222009' autoplay='0' credit='' desc='הדיווח של אביעד גליקמן על שיגור מכתבי האזהרה' poster='' kid='1_06rd1vwi' duration='']

לא הוזהר. אריה דרעי
לא הוזהר. אריה דרעי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חזרה לנתניהו שאמר בעדותו בוועדת מירון כי ראש ממשלה לא יורד לרזולוציות על כל נושא שמגיע לשולחנו, אך בשנת 2007, בעודו יו"ר אופוזיציה, הוא נשמע אחרת כשהעיד בפני ועדת וינוגרד שחקרה את כשלי מלחמת לבנון השנייה.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-3008222023' autoplay='0' credit='' desc='ריאיון עם ישראל דיסקינד, אחיו של אחד מנספי האסון' poster='' kid='1_zm6yfolm' duration='']

"ההחלטות המרכזיות על שינוי מדיניות באו ממני כראש ממשלה", אמר אז נתניהו. "לא להיות גורם פסיבי אלא אקטיבי. חשבתי שצריך לקבל החלטות ולא רק הצעות. תפקידו של ראש הממשלה להנחות. הוא צריך להנחות, אז בשביל מה אני שם. מנהיג צריך להיות מונהג".