מפקד מג"ב על תחקיר הטיוח: "נבטיח ללוחמות מרחב פרטי ובטוח"

לאחר החשיפה בחדשות 13 על אודות טיוח הפרשה במסגרתה סגן מפקד היחידה במשמר הגבול הטריד לוחמות, מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, התייחס לפרשה בטקס סיום הכשרת הלוחמים: "אנהג בתקיפות ובחוסר סבלנות כנגד כל תופעה פסולה ופוגענית". הערב במהדורה - החלק השני

זמן צפייה: 13:32

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, נאם היום (שלישי) בטקס סיום הכשרת לוחמי מג"ב, והתייחס לחשיפה אמש במהדורה המרכזית לגבי נאדר רבאח, סגן מפקד היחידה שהטריד לוחמות מג"ב, ובתגובה ביחידה ניסו לטאטא את התלונות ולא התייחסו אליהן בחומרה הנדרשת. הערב בהמדורה המרכזית ישודר החלק השני של הכתבה.

"הורים יקרים", אמר ניצב כהן היום, "אני מסתכל לכם בעיניים ואני רוצה להבטיח לכם, אנחנו המפקדים נבטיח ללוחמות שלנו מרחב פרטי בטוח, אנהג בתקיפות ובחוסר סבלנות כנגד כל תופעה פסולה ופוגענית. זוהי המחויבות שלנו המפקדים לכם, לכן ובעיקר לחברה הישראלית".

מפקד מג''ב, ניצב אמיר כהן
מפקד מג''ב, ניצב אמיר כהן | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

החשיפה מתמקדת בתלונותיהן של אנסטסיה, לינור ואיזבל, שהתגייסו חדורות מוטיבציה לשירות כלוחמות ביחידה מיוחדת של משמר הגבול, אך בעת שירותן הן הוטרדו על ידי קצין בכיר ביחידה. חלקן קיבלו ממנו הודעות שאינן הולמות לטלפון, ולבסוף גילו שהתקין מצלמות בחדריהן וצילם תמונות אינטימיות.

כשהתלוננו הלוחמות למפקד צוות ביחידתן, מירון אליה, התלונות הועברו ממנו אל מפקד היחידה, גילי בן צור, אך זה לא העביר את התלונות לגורמים מקצועיים אלא סיפר על כך לקצין שנחשד בהטרדות. הערב ישודר כיצד מירון אליה, הקצין שפעל כראוי ודיווח על תלונות הולחמות, הסתכסך בעקבות כך עם מפקד היחידה, ואף שילם מחיר כבד והואשם באלימות.

הקצין נאדר רבאח, החשוד בצילום חיילות
הקצין נאדר רבאח, החשוד בצילום חיילות

אמש הגיבו במחלקה לחקירות שוטרים לאירוע: "מרגע קבלת הדיווח במח"ש אודות התנהלותו של קצין מג"ב נאדר רבאח נפתחה במח"ש חקירה מקיפה ויסודית. לאחר בחינה ושקלול של מכלול הראיות שנאספו הוחלט להגיש כתב אישום בגין עבירות של פגיעה פרטיות, הפרת אמונים והאזנת סתר על פי הראיות והמדיניות המשפטית הנוהגת".

עוד נוסף בתוגבה: "המתלוננות ובאת כוחן עודכנו על ידי מח"ש לאורך ההליך לרבות ההחלטה שהתקבלה לבסוף. עתירה שהוגשה בשאלת סעיפי העבירה שיוחסו לנאשם נדחתה על ידי בג"ץ. במסגרת התיק נחקר באזהרה גם קצין מג"ב בחשד שלא דיווח על התנהלותו של רבאח אך נמצא כי הוא דיווח וטיפל כנדרש במידע שהובא לידיעתו והתיק נגדו נסגר".

מג''ב
לוחם מג''ב | צילום: שאטרסטוק

לגבי מירון אליה נכתב בתגובה: "כתב האישום נגד קצין מג"ב מירון אליה הוגש על בסיס שיקולים ראייתיים בלבד, לרבות עדויות הנשמעות בימים אלו בבית המשפט. כל ניסיון לקשור בין שני התיקים הללו בדרך בה מוצגים הדברים בכתבה חוטא לאמת ומכלול הטענות יתבררו בבית המשפט כמקובל".