בתה של הפצועה מההפגנות בי-ם: "ראיתי שקרה משהו והבנתי שזו היא"

מיראל דז'לובסקי, אם לעשרה, הייתה בדרכה הביתה כשנקלעה אמש להפגנה אלימה במיוחד של חרדים קיצוניים שהתעמתו עם המשטרה. כשצעדה בשכונת מאה שערים, דירדרו המפגינים מכלי אשפה גדולים ואחד מהם דרס אותה. בתה סיפרה על רגעי האימה: "אני ראיתי אותם מזיזים את הפח"

זמן צפייה: 02:06

מיראל דז'לובסקי, אם לעשרה, הייתה בדרכה הביתה כשנקלעה אמש (חמישי) להפגנה אלימה במיוחד של חרדים קיצוניים שהתעמתו עם המשטרה. כשצעדה בשכונת מאה שערים, דירדרו המפגינים מכלי אשפה גדולים ואחד מהם דרס אותה. היא פונתה לבית החולים שערי צדק וכעת היא מורדמת ומונשמת במצב קשה.

בתה של מירל סיפרה לחדשות 13: "אני ראיתי שהם מזיזים את הפח. אני לא ראיתי איך שזה נופל עליה. אחר כך הבנתי שקרה משהו ועליתי לבית וראיתי מהמרפסת ש... ראיתי אישה, אני לא ידעתי בדיוק שזאת אימא שלי, לא ראיתי. הלכתי למכולת לראות אם היא שם, אז ראיתי שהיא לא שם, אז הבנתי שזאת היא".

הפרות סדר בהפגנת החרדים בירושלים
הפרות סדר בהפגנת החרדים בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

ההפגנות האלה כבר הפכו לדבר שבשגרה ברחוב בר אילן והסביבה. מפגינים נוהגים לזרוק אבנים לעבר השוטרים, לתקוף אותם ובעיקר להשחית ציוד הקשור לבניית הקו החדש של הרכבת הקלה. אמש נעצרו שני מפגינים ושניהם שוחררו ונבדק אם יש להם קשר לפגיעה במיראל. לפני חודשיים וחצי הוצתה חנות טלפונים, ולפני מספר ימים נעצר חשוד במעשה. בעקבות מעצרו החלו הפרות סדר משמעותיות שכוללות מאות קיצונים.

האירוע אמש לא עבר בשתיקה בציבור החרדי ורבים הביעו זעזוע מהמקרה, כמו חברי כנסת ושרים מכל קצוות הקשת הפוליטית, גם מיהדות התורה ומש"ס. הפציעה והגינויים המחישו את הנזק שגורמים המפגינים האלימים גם לציבור שהם חלק ממנו וכעת מקווים במשטרה, הגורמים המתונים ינסו למתן את ההפגנות.