המשטרה לפרקליטות: אשרו חקירה נגד הפרופ' שהכחישה את הטבח

ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה המליץ לפרקליטות לאשר פתיחת חקירה פלילית בחשד להסתה נגד פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן מהאוניברסיטה העברית - שהכחישה את טבח 7 באוקטובר ואת מעשי האונס של מחבלי חמאס, וטענה כי "ישראל מבצעת רצח עם, את הציונות יש למגר". לאחר שהושעתה - היא פרסמה הודעת התנצלות ושבה ללמד

פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן

ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב יגאל בן שלום, המליץ היום (חמישי) לפרקליטות לאשר פתיחת חקירה פלילית נגד פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן מהאוניברסיטה העברית - בחשד להסתה. פרופ' שלהוב-קיבורקיאן הושעתה מתפקידה לפני כשלושה שבועות לאחר שהכחישה את טבח 7 באוקטובר, וכשבועיים לאחר מכן חזרה בה מדבריה - ושבה ללמד.

פרופ' שלהוב-קיבורקיאן הושעתה מתפקידה ב-12 במרץ לאחר שהתבטאה נגד מדינת ישראל. היא אמרה בפודקאסט כי "את הציונות צריך למגר" וכי "ישראל מבצעת רצח עם". כמו כן, היא הכחישה את מעשי האונס שביצעו חמאס ב-7 לאוקטובר, באמירה כי "ישראל תמיד משקרת".

מהאוניברסיטה העברית נמסר אז כי "מאז פרוץ המלחמה, מתבטאת פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן באופן מחפיר, אנטי-ציוני ומסית. דבריה של הפרופ' לוקחות את החופש הביטוי והחופש האקדמי ועושות בהם שימוש ציני". כמו כן, במכתב נמסר כי הוצע לשלהוב-קיבורקיאן לעזוב את המוסד הלימודי - אך זו התעלמה מהבקשה. לאחר ההתעלמות, הוחלט להשעותה.

האוניברסיטה העברית
האוניברסיטה העברית | צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

כשבועיים לאחר מכן, האוניברסיטה הודיעה כי פרופ' שלהוב-קיבורקיאן תחזור ללמד. בהודעה מטעם האוניברסיטה נכתב כי ההחלטה התקבלה לאחר פגישה שנערכה בין רקטור האוניברסיטה פרופ' תמיר שפר, לבין שלהוב-קיבורקיאן, שהבהירה את דבריה.

בהודעה נכתב כי "שלהוב-קיבורקיאן הבהירה כי בתור חוקרת פמינסטית ביקורתית, היא מאמינה לכל הקורבנות ולא מעלה ספק בדבריהן, וכי היא לא הכחישה את העובדה שב-7 באוקטובר היו בעוטף עזה מקרי אונס". לאחר מכן הודיע המוסד הלימודי כי "משנתקבלה הבהרה זו אין מניעה מצד האוניברסיטה לכך שפרופ' שלהוב-קיבורקיאן תמשיך ללמד גם בבי"ס לעבודה סוציאלית ורווחה חברתית".