גייס פעילים לפיגוע: תושב רהט מואשם שהצטרף לדאעש

לפי כתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בב"ש, חמזה אבו זעילה בן ה-19 היה חבר בארגון הטרור המדינה האסלאמית, הפיץ סרטונים על הארגון בטיקטוק וניסה לגייס פעילים נוספים. כמו כן, עולה מכתב האישום כי במהלך שיחות עם פעילים בארגון, הוצע לו לבצע פיגוע בשטח ישראל

אזיקים (אילוסטרציה)
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

כתב אישום הוגש היום (שישי) נגד חמזה אבו זעילה, בן 19 מרהט, בגין חברות בארגון הטרור דעאש וניסיון לגייס אנשים נוספים לארגון. מכתב האישום עולה כי במהלך שיחות עם פעילים בארגון הוצע לו לבצע פיגוע בשטח ישראל.

אבו זעילה החליט להצטרף לארגון במהלך שנת 2022, כך לפי האישומים נגדו. לשם כך, פנה ברשת טיקטוק לפעילים שונים של דאעש מחוץ לישראל, בין היתר במדינות סוריה ובאפריקה, כמו גם לאתר האינטרנט המשויך לארגון. בחלק מהשיחות הציעו לו הפעילים שכיוון שהוא לא יכול להגיע לאזור בו הם פועלים, לבצע פיגוע בישראל. כמו כן, במהלך שיחותיו עם בן דודו בדבר תמיכה בדאעש הוא אף הציע לו לפגוע ביהודים באמצעות כלי נשק או דקירות סכין.

על פי כתב האישום, שהגיש עו"ד אברהם ביטון לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, אבו זעילה החל לפני כשנה לעקוב ברשתות החברתיות אחרי פרסום תכנים הנוגעים לארגון דאעש, שכללו בין היתר הסברים על מלחמות הארגון, פעילי הארגון ועוד - ולאחר שצפה בתכנים אלה החל לתמוך בארגון דאעש ובאידיאולוגיה שמאחוריו וראה עצמו כ"מוג'הד" (לוחם חירות למען האל). הוא אף נשבע בביתו את שבועות האמונים לארגון שעיקריהן להקשיב ולציית לשליט.

דגל דעא''ש תלוי במחנה פליטים פלסטיני שבסמוך לעיר צידון בדרום לבנון
דגל דעא''ש תלוי במחנה פליטים פלסטיני שבסמוך לעיר צידון בדרום לבנון (ארכיון) | צילום: רויטרס

בנוסף, במסגרת ההזדהות עם דאעש, במהלך השנה האחרונה אבו זעילה דיבר בשבח המדינה האסלאמית ובשבח דאעש עם אנשים שונים בסביבתו, תוך הצגת סרטונים, תמונות ודברי דת המשויכים לארגון ותוך שהוא מנסה לשכנעם כי דרכם של המדינה האיסלאמית ודאעש היא הדרך הנכונה. הוא מואשם גם כי במקביל הוא פרסם סרטונים, תמונות ודברי דת הקשורים לארגון ברשתות החברתיות באמצעות טיקטוק.

במהלך חודש יולי, במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומחוז הדרום של משטרת ישראל, נעצר אבו זעילה לחקירה בחשד לביצוע עבירות ביטחון בהשראת הארגון. בסיום חקירתו בשב״כ וביחידה המרכזית של מרחב הנגב הוגש כנגדו כאמור כתב אישום בגין עבירות של מגע עם סוכן חוץ; חברות בארגון טרור וניסיון לקשירת קשר לביצוע מעשה טרור.