14 ישראלים, חלקם קצינים, חשודים בסחר בהיתרי כניסה לפלסטינים

על פי החקירה, חלק מהעצורים בפרשה נמצאים בשירות צבאי פעיל. זאת ועוד, החשוד המרכזי בפרשה, תושב סח'נין בן 53, סחר באשרות באמצעות בנו - חייל קבע המשרת במעבר אפרים. החשודים נחקרים במשטרה, ויועברו במשך היום לדיון בבקשה להארכת מעצר

ניידת משטרה בראשון לציון
ניידת משטרה בראשון לציון (ארכיון) | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

14 חשודים בסחר בהיתרי כניסה לישראל לפלסטינים תמורת תשלום נעצרו היום (שני) ביישובים שונים בארץ. בהמשך היום, בהתאם לממצאי החקירה, הם יועברו לדיון בבקשה להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים.

במהלך השנה האחרונה התנהלה חקירה סמויה כנגד מספר חשודים - בהם גם מספר קצינים וחיילים בשירות פעיל ובדימוס - בחשד כי הנפיקו היתרי כניסה לישראל לפלסטינים בהיקף רחב תמורת תשלום של אלפי ש"ח להיתר. החקירה העלתה כי החשוד המרכזי בפרשייה, תושב סח'נין בן 53, סחר בהיתרי כניסה לישראל לפלסטינים תמורת כסף, דרך בנו שהינו חייל בקבע המשרת במעבר שער אפרים, באמתלה של כניסה לישראל לשם עבודות חקלאיות במרחב התפר.

עוד עלה בחקירה, כי החשוד הפעיל רשת של מתווכים פלסטינים וישראלים שתפקידם היה לאתר פלסטינים המעוניינים בהיתרי כניסה לישראל ולגבות מהם את התשלום עבורם.

מעבר ריחן (ארכיון)
מעבר ריחן (ארכיון) | צילום: אתר משרד הביטחון

הבוקר כאמור, עם המעבר לשלב הגלוי של החקירה, פשטו השוטרים והחוקרים על בתיהם של החשודים בפרשייה, הממוקמים ביישובים שונים בארץ ובשטחים. השוטרים עצרו 14 חשודים לחקירה. העצורים הועברו לחקירה במשרדי הימ"ר בחשד לעבירות של קבלת דבר במרמה, שוחד ותיווך בשוחד של עובד ציבור, איסור הלבנת הון וסחיטה באיומים – כל אחד עפ"י חלקו בעבירות האמורות.