מות הפלסטיני ליד אריאל: העצור מהשומרון שוחרר למעצר בית

בית המשפט המחוזי באשקלון החליט לשחרר את החשוד, תושב השומרון בן 44, לאחר ששהה כשבועיים בחקירת שב"כ. בידי החוקרים ראיות פורנזיות לפיהן החשוד הוא זה שדקר את עלי חרב, על רקע העימותים שהתפתחו קודם בין הצדדים, אך לאור התפתחות החקירה וגרסאות החשוד והנחקרים הנוספים הבינו כי לא מדובר באירוע שבוצע על רקע לאומני

הצעיר הפלסטיני שנהרג, עלי חסן חרב

החשוד ברצח פלסטיני לפני כשבועיים סמוך לאריאל שוחרר היום (שלישי) לשמונה ימי מעצר בית, בתום דיון שנערך בבית משפט השלום באשקלון. החשוד, תושב השומרון בן 44, שהה כשבועיים בחקירת שב"כ. כזכור, גורם בחקירה אמר אתמול לחדשות 13 כי יתכן שסעיף הרצח ישונה בעקבות היחלשות הראיות.

החשוד נעצר יממה לאחר אירוע האלימות בו מת עלי חרב, פלסטיני תושב הכפר איסכאכא הסמוך לאריאל, לאחר שפעולות מודיעיניות קשרו אותו לזירה. במהלך החקירה נעצרו ונחקרו ישראלים ופלסטינים שבהמשך שוחררו, והחקירה התרכזה בעיקר בחשוד המרכזי. תחילה הוא לא שיתף פעולה עם חוקרי השב"כ ולא מסר גרסה לאירוע, אך כעבור שבוע וחצי החליט החשוד לדבר בפני החוקרים וסיפר כי עשה זאת כהגנה עצמית.

בידי החוקרים ראיות פורנזיות לפיהן החשוד הוא זה שדקר את עלי חרב על רקע העימותים שהתפתחו קודם בין הצדדים, אך לאור התפתחות החקירה וגרסאות החשוד והנחקרים הנוספים הבינו כי לא מדובר באירוע שבוצע על רקע לאומני. כאשר בשב"כ הבינו שלא מדובר בפיגוע המליצו למשטרה שלא לבקש ימי מעצר, אלא לשחררו בתנאים מגבילים, וכך החליט היום בית המשפט.

.אזיקים - אילוסטרציה
אזיקים - אילוסטרציה | צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

במהלך החקירה נטען לאלימות שהופעלה כנגד החשוד, ובתגובה השיב על כך גורם ביטחוני: "הטענות הכוזבות אשר הועלו במהלך חקירתו בדבר שלילת זכויותיו הן משוללות כל יסוד, ויש בהן בכדי להטיל דופי בגורמי הביטחון ואכיפת החוק ולמנוע הגעה לחקר האמת". החקירה עדיין נמשכת, כאשר טענת החשוד כי ביצע את מעשיו כהגנה עצמית נמצאת בבדיקה של גורמי החקירה והפרקליטות.

עו"ד עדי קידר מארגון "חוננו", שייצג את העצור, סיפר: "החלק הראשון והקשה במאבק להוכחת חפותו של העצור בפרשה הסתיים אומנם, אבל אנו לא נשקוט ונמשיך את ההתקפה המסודרת עד להוכחת האמת - לפיה הפורעים הערבים הם האחראים לכל האירוע, מתחילתו ועד סופו. אנו מקווים שבשלב הבא תוכח חפותו המלאה, והתיק זה ייסגר מחוסר אשמה".