מועמד בפרדס חנה הותקף בגז מדמיע, עצורים בחשד לשוחד בבית שמש

על אף כוננות מוגברת של המשטרה, שר הפנים משה ארבל עדכן בשעות הבוקר כי נרשמו "לפחות 10 תקריות אלימות בקלפיות". מועמד בבת ים הגיש תלונה בגין זיוף פתקי בחירות. שישה תושבים מבית שמש נעצר בחשד שהציעו תשלום עבור הצבעה למועמד מסוים. מועמד סיעת ש"ס במועצה המקומית פרדס חנה, הרב יעקב צדקה, ובנו בן ה-17 הותקפו בידי פעילה של סיעה אחרת

הבחירות לרשויות המקומיות
הבחירות לרשויות המקומיות | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

19 אלף שוטרים ומתנדבים מאבטחים היום (שלישי) את הבחירות לרשויות המקומיות, ובכל זאת, התקריות האלימות במוקדי ההצבעה ממשיכות להיערם. עוד בשעות הבוקר עדכן שר הפנים משה ארבל כי "נרשמו 10 אירועי אלימות בקלפיות". בשעות שעברו מאז, נעצרו 3 חשודים במעורבות בקטטה מחוץ לקלפי במושב זרחיה שממזרח לאשקלון.

מועמד סיעת ש"ס במועצה המקומית פרדס חנה, הרב יעקב צדקה, ובנו אריאל בן ה-17 הותקפו לפני זמן קצר בגז מדמיע בידי פעילה של סיעה אחרת בעת שהיו בסיבוב קלפיות במושבה. השניים מטופלים על ידי מד"א במצב קל (הרב צדקה עם הווסט של מד"א - מתנדב פעיל במד"א, והעניק טיפול לבנו).

מטה הבחירות של צביקה ברוט, מועמד לראשות העיר בת ים, הגיש עתירה לוועדת הבחירות בשל זיוף פתקים בקלפיות. נמסר משלכתו כי תושבים התלוננו כי על חלק מהפתקים כתוב "צבי ברוט" או "ברוט צביקה" ולא "צביקה ברוט" כמו בפתק המקורי במטרה להטעות את המצביעים.

משטרה, ערערה בנגב, שוטרים, בחירות לרשויות המקומיות
"אפס סובלנות לאירועי אלימות במהלך הבחירות". כוחות משטרה בערערה בנגב | צילום: דוברות המשטרה

גבר כבן 45 נפצע בינוני באירוע אלימות בקלפי בכאבול. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי, ומפנים אותו לבית החולים רמב"ם, כשהוא סובל מפציעות חודרות. פראמדיק מד"א עדנאן אבו רומי סיפר: "הוזנקנו למקרה בו גבר נפצע במהלך אירוע אלימות שהתרחש בקלפי בכאבול. מיד הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים מסכני חיים ולאחריה העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ של מד"א ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים".

במקביל, בתגובה לקולות ירי שנשמעו סמוך למתחם ההצבעה ביישוב ערערה בנגב, ביצעו השוטרים מרדף אחרי רכבם של החשודים במעשה, עצרו אותו ואיתרו בו מחסניות - אך החשודים נמלטו. במהלך המרדף, קצין משטרה שנפגע מרכב חולף נפצע קל ופונה לקבלת טיפול רפואי.

בעקבות תקריות אלימות נוספות ביישוב, השוטרים ולוחמי מג"ב הפעילו אמצעים לפיזור הפגנות במטרה "לפזר התגודדות ולהשליט סדר בשכונה". מהמשטרה נמסר כי היא פועלת "להמשיך לאפשר את קיומו התקין של יום הבחירות. כל אירוע אלימות יטופל באפס סובלנות".

מוקדם יותר, צעיר בן 23 נפצע בינוני מדקירה בקלפי בטובא-זנגריה שבגליל ואדם נוסף נפצע קל, לאחר שבמקום פרצה קטטה בין שתי משפחות. צוות מד"א העניק להם טיפול רפואי ופינה אותם לביה"ח זיו בצפת. 4 חשודים במעורבות בתקרית נעצרו.

עליזה בלוך, ראש עיריית בית שמש
עליזה בלוך, ראש עיריית בית שמש | צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

בתוך כך, המשטרה מסרה כי תושב בית שמש בשנות ה-20 לחייו נעצר אמש בחשד לניסיון קבלת דבר במרמה ושוחד בחירות בעיר. על-פי ממצאי החקירה הראשוניים, החשוד הציע שוחד לבוחרים על מנת שיצביעו בעד מועמד מסוים שבו הוא תומך. עוד עולה מהחקירה כי ברשתות החברתיות פורסמו פרטיו של החשוד, שהציע תשלום עבור הצבעה בעד מועמד לראשות העיר בית שמש. כך, על-פי החשד, התכוון לזייף ולהפריע למהלך התקין של הבחירות בעיר בית שמש. עד כה נעצרו שישה בני אדם בחשד לניסיון לשחד בוחרים, והציעו להם בין 100 ל-500 שקלים.

כמו כן עלה מהחקירה כי החשוד הציע לבוחר ספציפי תשלום של 200 ש"ח בתמורה להצבעה למועמד שבו הוא תומך. במקרה נוסף, החשוד הציע 100 ש"ח תמורת כל תעודת זהות של בוחר, בהן תכנן לכאורה להשתמש כדי להצביע במרמה. החשוד יובא היום לדיון בהארכת מעצרו בבית המשפט וחקירת המשטרה נמשכת.

המשטרה מסרה כי מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן קיים הבוקר סיור שטח, שהחל בבית שמש והמשיך באבו גוש, "במהלכו עמד מקרוב אחר הפריסה וההיערכות המבצעית עם מפקדי הגזרות השונות, ופגש בכוחות השיטור והסדרנים הפועלים בסמוך לריכוזי הקלפיות במחוז ירושלים".