כתב אישום בפרשת האלימות בפ"ת: "הכו בקרש, השפילו וחשמלו בשוקר"

ארבעה נערים בני 17-16 מואשמים שהכו את נער בן ה-15 שוב ושוב, תיעדו אותו והשפילו אותו. לפי כתב האישום, אחד מהם חשמל אתו בשוקר חשמלי והם צעקו עליו והרביצו לו באלה ובקרש שהיה בידם

תיעוד התקיפה בפתח תקווה

כתב אישום בגין תקיפה בנסיבות מחמירות הוגש היום (שני) נגד ארבעה נערים בני 17-16 מפתח תקווה וראש העין בעקבות פרשת אלימות בני הנוער שתועדה בסרטון בשבוע שעבר. מהאישום עולה כי הארבעה הכו, השפילו חשמלו את הנער בן ה-15 על רקע סכסוך קודם שהיה להם איתו.

לפי כתב האישום, אחד מהנאשמים קבע עם הקטין להיפגש בגן בפתח תקווה והצטייד באלה. כשהוא הגיע הם הכו אותו בכל חלקי גופו, בעטו בו והרביצו באלה ובקרש. הם צעקו עליו ודרשו את הכתובת של נער אחר. הנער ניסה לברוח אך הם תפסו אותו, הצמידו אותו לגדר ואיימו עליו תוך מכות נוספות. הקטין התחנן שיפסיקו ודימם אך הם המשיכו ואף צילמו אותו כל העת.

עוד עולה מהאישום, שאחד הנאשמים חשמל את הקורבן עם שוקר חשמלי שוב ושוב. הנער "נאנק מכאבים", לפי האישום, וטען שאינו יודע את הכתובת של הקטין הנוסף. הארבעה מואשמים בעבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות, פציעה בנסיבות מחמירות, ולשניים מהם מיוחסת גם עבירת איומים. בנוסף, הוגשה בקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים.

סרטון מכות הנערים מפתח תקווה
מתוך סרטון האלימות בפתח תקווה

בטרם הופצו הסרטונים האלימים שטלטלו את המדינה, פנו הורי הנערים שתועדו לעבריין שריצה עונש מאסר, במטרה שיספק שירותי בוררות. בדומה לנעשה בעולם התחתון, הגיעו נציגי הצדדים הניצים לביתו של העבריין במטרה לעשות שלום ולשים סוף לסכסוך - שנמשך שבועות. הבורר סיפר: "ישבנו והסברנו להם שאין להם לאן להגיע מפה".

אימו של אחד הנערים שצולמו מכים נער אחר סיפרה השבוע לחדשות 13 על תחושותיה: "קשה לי, אני מתנצלת. הוא מתחרט מאוד, אנחנו לא מעריצים את זה ולא תומכים בהתנהגות הזו. התחושות הן לא קלות. הילדים שלנו לא באו מבית כזה, הם באו מבית עם ערכים ודוגמה טובה. אמרתי לילד שלי שזה מאוד עצוב להיות בצד הזה, שהם הגיעו למקום הזה. הוא מתחרט מאוד. אנחנו רוצים שאנשים יפסיקו לקטלג ויפסיקו לקלל, שלא יעמדו במקום שלנו. אנחנו לא מעריצים את זה ולא תומכים בהתנהגות הזו".