סחטו באיומים זוכי מכרזים: ראש ארגון פשיעה, מהנדס וקבלן נעצרו

החשודים תושבי הצפון, בהם ראש ארגון הפשיעה "אבו לטיף", נעצרו לאחר שעל פי החשד סחטו קבלנים לוותר על מכרזי משרד הביטחון בהם זכו לביצוע עבודות, ובהם מכרז לביצוע עבודות עפר בהיקף של כ-25 מיליון שקלים בבית ספר לשוחרים בכרמיאל. החשודים נמצאים בחקירה ובהמשך יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון

ניידת משטרה
ניידת משטרה (ארכיון) | צילום: שאטרסטוק

ראש ארגון הפשיעה לטיף אבו לטיף, בן 52 מראמה שבצפון, מהנדס בן 58 בנהריה וקבלן בן 34 מירכא, נעצרו הבוקר (ראשון) בחשד לסחיטה באיומים של קבלנים אחרים לוותר על מכרזים בהם זכו מטעם אגף הנדסה ובינוי במשרד הביטחון ובהם מכרז לביצוע עבודות עפר בהיקף של כ-25 מיליון שקלים בבית ספר לשוחרים בכרמיאל.

על-פי החשד, ראש ארגון הפשיעה, המהנדס והקבלן סחטו באיומים את הקבלנים שזכו במכרז, שיוותרו על זכייתם במכרז ויעבירו את ביצוע עבודות העפר לידיו של הקבלן החשוד, שהנו "קבלן בית" של ארגון הפשיעה עד כי הקבלנים הזוכים הודיעו למשרד הביטחון כי הם מוותרים על זכייתם במכרז. בשל האיומים המתוארים, עד לרגע זה, ובחלוף שנתיים מאז פרסום המכרז, טרם החלו העבודות במקום.

ניידת משטרה (ארכיון)
ניידת משטרה (ארכיון) | צילום: שאטרסטוק

בהמשך, אחד הקבלנים הזוכים במכרז התלונן על איומים נוספים שקיבל מהחשודים וזאת לאחר שזכה פעם נוספת במכרז משרד הביטחון בעבודות להקמת המכשול בגבול לבנון.

החשודים מובאים בשעה זו לחקירה במשרדי היחידה הכלכלית של להב 433, בסיומה ובהתאם לממצאיה, יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון.

ג׳וליאן חדד המייצג את לטיף אבו לטיף מסר: "אנחנו ניזונים מההודעה שהוציאה המשטרה לתקשורת מבלי לדעת מה החשדות. מדובר במעצר פרובוקטיבי, מכוון באופן אישי ללטיף אבו לטיף שאמור לחתן את הבת שלו בימים הקרובים. החתונה תדחה ואנחנו נתמודד עם כל דבר".

עו''ד ג'וליאן חדד, סניגורו של שאוקי לטיף
עו''ד ג'וליאן חדד, סניגורו של שאוקי לטיף