שבעה חודשים אחרי שנעצר: שי אביטל שוחרר למעצר בית

אביטל, שהיה עצור בישראל אחרי שהוסגר מהולנד, שוחרר למעצר בית לאחר שהפקיד את כספי הערבות הדרושים. הוא נאשם בעבירות מין בשתי מתלוננות, זאת למרות שהוגשו נגד יותר מ-26 תלונות

זמן צפייה: 00:53

אחרי שנעצר באוגוסט אשתקד בהולנד, שאליה הגיע בעקבות שורה של תלונות נגדו על עבירות מין, ולאחר שבחודש ינואר הוא הוסגר לישראל - סוכן הדוגמניות שי אביטל שוחרר היום (שני) למעצר בית לאחר שהפקיד את כספי הערבות הדרושים.

שי אביטל בבית משפט השלום בתל אביב
שי אביטל בבית משפט השלום בתל אביב (ארכיון) | צילום: קוקו, פלאש 90

אביטל נעצר כאמור באוגוסט 2022 על-ידי נציגת משטרת ישראל באמסטרדם בסיוע משטרת הולנד, בהמשך לבקשת מעצר לצורך הסגרה שהוגשה על ידי המדינה, להעמדתו לדין בגין עבירות מין שביצע בשתי מתלוננות. למרות שהוגשו נגד אביטל מעל 26 תלונות בגין עבירות מין, בקשת ההסגרה של מדינת ישראל התמקדה בשני מקרים בלבד של מעשים מגונים.

שבועיים אחרי שהוסגר, הוגש נגד אביטל כתב אישום  בגין מעשים מגונים בשתי מתלוננות שונות, שאחת מהן הייתה קטינה בעת ביצוע העבירה. לאביטל יוחסו עבירות של מעשה מגונה, מעשה מגונה בכוח ומעשה מגונה תוך ניצול מצב של חוסר הכרה בו שרויה האישה, או מצב אחר המונע ממנה לתת הסכמה חופשית.

שי אביטל בבית המשפט
שי אביטל בבית המשפט | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד שירי פרל ורוית שפיר מפרקליטות מחוז תל אביב, צוין כי אביטל נהג לפנות לנשים צעירות ולהציע להן עבודה בדוגמנות. באחד המקרים המתוארים באישום, א"א, ברמנית במועדון בתל אביב שהכירה את אביטל, הובלה על ידו במהלך מסיבה לחדר האומנים, כשלפתע אביטל "נשכב עליה ונישק אותה, בעוד היא סוגרת את פיה בכל הכוח ודוחפת אותו מעליה".

"בהמשך, נעמד אביטל מול א.א ותפס בשדיה מתחת לחולצתה", צוין בכתב האישום, "המתלוננת ניסתה להזיז את ידו, הסתובבה לעבר הדלת וניסתה לפתחה, בעוד היא דופקת עליה לעזרה. אביטל התקרב למתלוננת, הכניס את ידו מתחת למכנסיה וסובב אותה בכוח לכיוונו, רק שנפתחה הדלת על ידי אלמוני יצא אביטל מהחדר".

במקרה אחר, שאירע בשנת 2014, אביטל סיפר לקטינה בת 15 שהכיר, כי בבעלתותו סוס והציע לה להצטרף אליו לרכיבה בחוות סוסים. בהגיעם לחווה, הציע אביטל לקטינה כדור ורוד בצורת צדפה, תוך שהוא טוען שזהו כדור MDMA. הקטינה נטלה את הכדור ולאחר מכן הרגישה מעורפלת ושאינה שולטת בגופה. כתב האישום מפרט כיצד אביטל, שהיה ער למצבה של הקטינה ניצל את מצבה, וביצע בה שורות מעשים מגונים, בין היתר התחכך בה עם איבר מינו, הכניס הנאשם את ידו מתחת לתחתוניה וחולצתה ועוד.