אישום נגד מחבל שביצע פיגוע בי-ם: "רכש אקדח וסכין, ירה - וברח"

אמיר סידאווי מואשם בעבירות שונות של טרור לאחר שביצע פיגוע לפני חודש בעיר העתיקה ופצע שמונה בני אדם. כתב האישום מייחס לו עבירות של ניסיון רצח, גרימת חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, גרימת פציעה בנסיבות מחמירות, הפרת הוראה חוקית ונשיאה והובלה של נשק והחזקת סכין שלא כדין

אמיר סידאווי, החשוד בביצוע הפיגוע בירושלים

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד אמיר סידאווי, תושב ירושלים בן 26, שלפי סעיפי האישום המיוחסים לו - הוא ביצע את פיגוע הירי בעיר העתיקה לפני כחודש. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של מעשה טרור של ניסיון רצח, גרימת חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, גרימת פציעה בנסיבות מחמירות, הפרת הוראה חוקית, נשיאה והובלה של נשק והחזקת סכין שלא כדין, כך נמסר מהפרקליטות.

על-פי כתב האישום, בחודש מאי האחרון רכש סידאווי אקדח ושתי מחסניות. בחודש אוגוסט, בעודו "מצוי במעצר בית במסגרת תנאים מגבילים של ועדת השחרורים, הוא הגיע לאזור העיר העתיקה כשהוא מחזיק באקדח שרכש ובסכין על מנת לבצע פיגוע". סידאווי הגיע למסעדה באזור העיר העתיקה בירושלים אך הבחין בשוטרים שהיו במקום ולכן החליט לא לבצע שם את הפיגוע.

אמיר סידאווי מובל להארכת מעצרו
אמיר סידאווי מובל להארכת מעצרו

"בהמשך הגיע הנאשם לחניון קבר דוד והבחין ביהודים רבים ממתינים בתחנת האוטובוס הסמוכה לחניון, הנאשם התארגן לביצוע הפיגוע וצעד לעבר הכניסה לחניון", צוין בכתב האישום. סידאווי "החל לירות מטווח קצר לעברם של שניים שעמדו בגבם אליו. לאחר מכן המשיך לירות לעברם של אחרים שעמדו סמוך לדלת האחורית של האוטובוס".

הנאשם ברח מהזירה ותוך כדי ירה לעבר נהג רכב שעמד בכביש, הקליע פגע באשתו ההרה. "כתוצאה ממעשיו של הנאשם נפצעו רבים ונגרמו להם חבלות רבות. בין היתר, הפגיעה באם ההרה הביאה ליילוד העובר בשבוע 26 להריון והוא נזקק להנשמה וטיפול מקיף", צוין.

האקדח ששימש ע''פ החשד את המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים
האקדח ששימש ע''פ החשד את המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

סידאווי ברח לשכונת סילוואן ובמשך הלילה שלאחר הפיגוע התבצעו סריקות של צה"ל ושב"כ על מנת לאתרו. בסופו של דבר הוא הסגיר את עצמו והגיע במונית לתחנת המשטרה מוריה בירושלים, ייתכן שבעקבות מעצרם של בני משפחתו.