4 תושבי הגליל נעצרו: סוכל ניסיון הברחת אמל"ח מלבנון

בפעילות משותפת של צה"ל והמשטרה, ארבעה תושבי טובא זנגריה נעצרו בחשד שניסו להבריח 20 אקדחים. שניים מהם נתפסו סמוך לגדר הגבול, אחד ניסה להימלט ברכב ונעצר לאחר מרדף, והאחרון, שעל פי החשד יזם וניהל את ההברחה - נעצר בנתב"ג דקות לפני שעלה על טיסה לטורקיה

זמן צפייה: 01:37

ארבעה חשודים מהכפר טובא זנגריה שבגליל נעצרו היום (שלישי) בחשד שניסו להבריח 20 אקדחים מלבנון לשטח ישראל. מעצרם של הארבעה, מואמן הייב, בן 20, נימר הייב, בן 41, יזיד הייב, בן 25 ומאלק הייב, בן 35, הוארך בבית משפט השלום בנצרת.

ההברחה סוכלה לפנות בוקר הודות לתצפיתניות של יחידת האיסוף הקרבי בצה"ל, בשיתוף יחידת הגבולות במשטרה. שניים מהחשודים נעצרו בסמוך לגדר גבול לבנון, וחשוד נוסף נעצר לאחר מרדף ברכב מילוט. האחרון נעצר בשדה התעופה בן גוריון, שעה שניסה להימלט לטורקיה.

על פי החשד, העצור הרביעי הוא שיזם וניהל את ההברחה, והוא נלכד על ידי שוטרים במרחב נתב"ג בעת שהיה על המטוס, דקות לפני שהמריא לטורקיה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2212131719' autoplay='0' credit='' desc='תצפיתניות גדוד 869 על סיכול ניסיון ההברחה' poster='' kid='1_9ioua5au' duration='']

מפקד מחוז צפון במשטרה, ניצב שוקי תחאוכה, הודה למפקד פצ"ן בצה"ל על שיתוף הפעולה ואמר: "אין ספק שהנשקים האיכותיים והחדשים הללו, אם היו מגיעים לרחובות - היו יורים. בפעילות המשותפת שלנו עם צה"ל, בוודאות הצלנו חיים של חפים מפשע".