לילה שני ברציפות: אבנים הושלכו על מנזר נוצרי במגדל העמק

פשעי השנאה כלפי הנוצרים זולגים מירושלים לרחבי הארץ, ובאמצע הלילה התעורר כהן הדת במנזר "גבריאל הקדוש" לקול חבטת האבנים על רצפת וחלונות המנזר, והזעיק את המשטרה. המעשים לוו בקריאות נאצה נגד ערבים ונוצרים

זמן צפייה: 01:11

הפשיעה נגד נוצרים זולגת מחוץ לירושלים: פשע שנאה התרחש הלילה (שלישי) כשאבנים נזרקו על המנזר הנוצרי "גבריאל הקדוש" במגדל העמק שבצפון, זה הלילה השני ברציפות. כוחות משטרה הוזעקו למקום בשעה 01:30 בלילה, לאחר שכהן הדת שבמנזר התעורר מקול החבטות של האבנים שהושלכו על הרצפה ועל החלונות. כשיצא אל החלון הבין ביידוי האבנים וחזר פנימה. המעשים לוו בקריאות נאצה נגד ערבים ונוצרים.

שוטרים במנזר עליו הושלכו אבנים
שוטרים במנזר עליו הושלכו אבנים

נזכיר כי בהמשך לסיקור הנרחב של התופעה בחדשות 13, משטרת ירושלים חשפה לפני כשבועיים נתונים המצביעים על היקף תופעת ההתנכלויות לנוצרים בעיר בתקופה האחרונה. שוטרי הפיקוד קיימו מפגש עם ראשי הכנסיות והעדות הנוצריות ומפקד המחוז דורון תורג'מן הבהיר: "מדובר במעשה פסול ומכוער. נפעל כלפי כל אירועי אלימות נגד מוסדות דת, אנשי דת ובכלל".

מטרת המפגש הייתה עדכונים, שיח והצפת בעיות בין מנהיגי העדות לבין השוטרים. חלק גדול מהמפגש הוקדש לתופעת גילויי השנאה כלפי אנשי הדת הנוצרים בירושלים, בפרט בעיר העתיקה. מתחילת 2023 נפתחו במחוז ירושלים 16 תיקי חקירה בעקבות תלונות שהתקבלו, דיווחים למשטרה או זיהוי של שוטרים.

התיקים שנפתחו הם באירועי ונדליזם, אלימות והתנכלות כלפי נוצרים או מוסדות דת נוצרים בירושלים. בתיקים אלו נעצרו ועוכבו 21 חשודים ומרביתם התרחשו בעיר העתיקה. בחלק מהמקרים הוגשו כתבי אישום ובאחרים החקירה עדיין מתנהלת. עם זאת, יש לציין כי לחדשות 13 נודע בתקופה האחרונה על עשרות מקרים של התנכלות וגילויי שנאה כלפי נוצרים, רבים מהם הסתיימו ללא התערבות משטרתית.