"איני זוכר תקיפה כה אלימה": העליון דחה את ערעורו של אביעד משה

בית המשפט דחה פה אחד את ערעורו, על האישום בניסיון רצח, התעללות בקטין וחומרת העונש. השופטים האזינו להקלטת האירוע ובפסק הדין נכתב כי "הלמות המערוך אשר צליל פגיעותיו בגולגולתה של המתלוננת עדיין נשמעות באוזניי"

זמן צפייה: 00:42

בית המשפט העליון דחה היום (ראשון) פה אחד את ערעורו של אביעד משה על הרשעתו בניסיון לרצח אשתו לשעבר שירה איסקוב. השופטים יוסף אלרון, אלכס שטיין וגילה כנפי שטייניץ ביקרו בחריפות את חומרת המעשה. השופט אלרון כתב בפסק הדין כי "תיעוד של תקיפה כה אלימה, כה ממושכת, כה אכזרית – איני זוכר".

משה ערער על האישום בניסיון רצח, עבירות של חבלה חמורה, על האישום בגין התעללות בקטין וכן על חומרת העונש שהוטל עליו. בית המשפט דחה את כל טענותיו ואת חוות הדעת הפסיכיאטרית שהגיש. השופטים כתבו כי כוונתו לרצוח את איסקוב הוכחה מכל כל ספק.

Whatsapp Image 2023 06 18 At 0
אביעד משה בבית המשפט, ארכיון | צילום: פלאש 90

השופט אלרון התייחס בפסק הדין להקלטת התקיפה, בתגובה לערעור על חומרת העונש, וכתב: "אף אני הקשבתי להקלטת האירוע המתעדת חוויה מזעזעת. הלמות המערוך אשר צליל פגיעותיו בגולגולתה של המתלוננת עדיין נשמעות באוזניי כאילו התקבעו להן מאז. מתערבבים להם צלילי החבטות, זעקות המתלוננת ובכיו של הילד הניצב חסר אונים למול השבר הנורא של אביו החובט באימו לקול זעקותיה, בעוד היא מבקשת את רחמיו, והוא ממשיך במעשיו ללא רחם".

"מחזה נורא שבנוראים. בשנותיי על כס השיפוט דנתי במאות, אם לא באלפי, תיקי אלימות קשים ופשע חמור – ותיעוד של תקיפה כה אלימה, כה ממושכת, כה אכזרית – איני זוכר. המערער ראוי לכל שנת מאסר שנגזרה עליו".

שירה איסקוב בבית המשפט
שירה איסקוב בבית המשפט בעת הגשת הערעור | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בנוסף, משה ערער על האישום בהתעללות בקטין, בשל העובדה שבנם הפעוט של השניים היה בבית בעת התקיפה, בטענה שמדובר בתקדים. השופטים דחו את ערעור זה וכתבו בפסק הדין כי בחירתו של משה להמשיך בתקיפה מבלי להרחיק את בנם מהמקום, "כפתה עליו, הלכה למעשה, לא רק להיות עד לזוועה שהתחוללה אלא גם להיות חלק מההתרחשות עצמה".