התיעוד הוכיח: המשטרה שיקרה כשעצרה נהג בטענה שהתנגש בניידת

בשבוע שעבר נעצר מוחמד מסארווה, תושב טייבה, בטענה שנהג ללא רישיון, סטה מנתיב הנסיעה שלו והתנגש עם אופנוע בניידת משטרה. עם זאת, סרטון מזירת התאונה מוכיח כי דווקא הניידת היא זו שסטתה באופן מסוכן - ומסארווה שוחרר למעצר בית

זמן צפייה: 01:50

תיעוד שנחשף הערב (שני) במהדורה המרכזית מוכיח כי המשטרה שיקרה כשטענה בדוח המעצר של תושב טייבה, מוחמד מסארווה, כי הוא סטה מנתיב הנסיעה שלו ופגע עם אופנוע בניידת משטרה. בסרטון מזירת התאונה ניתן לראות בבירור כי הניידת המשטרתית היא זו שסוטה מנתיב נסיעתה בפתאומיות ופוגעת בחזית האופנוע של מסארווה. המשטרה מצידה טוענת כי מסארווה נהג ללא רישיון וניסה להימלט מהשוטרים בטרם נעצר. הסרטון הוצג לחוקרי המשטרה על ידי עורך דינו של מסארווה, דרור שלום, והדבר הביא לשחרורו למעצר בית.

בהתייחסות לתיעוד, אמר עורך הדין שלום: "באירוע הזה בנס לא קופחו חיי אדם. רק בעקבות הסרטון שחשפנו לערוץ 13 נתגלתה האמת. השוטרים בשטח צריכים לכתוב את הדוחות בצורה שתשקף את המציאות כהווייתה, גם אם העובדות אינן נוחות להן".

ניידת משטרה
ניידת משטרה (ארכיון) | צילום: דוברות המשטרה

משטרת ישראל מסרה בתגובה: "החשוד נעצר בשל עבירות תנועה חמורות ומסכנות חיים שביצע, נהיגה ללא רישיון ונהיגה בזמן פסילה. עם הצפייה בסרטון שהראה כי נהג הרכב המשטרתי, פקח של הרשות המקומית, ניגח את רכב החשוד - הוא נחקר באזהרה בהתאם, זאת לצד ההליך החקירתי נגד החשוד בגין עבירות התנועה שלו".