שר המשפטים ההולנדי חתם על צו ההסגרה של שי אביטל

אחרי שבספטמבר הגישה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה בקשת הסגרה לרשויות ההולנדיות וביהמ"ש נעתר - חתם השר על המסמך שמאשר את הליך ההסגרה של סוכן הדוגמניות החשוד בעבירות מין

סוכן הדוגמניות שי אביטל נעצר בהולנד
סוכן הדוגמניות שי אביטל נעצר בהולנד | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

שר המשפטים ההולנדי הורה היום (חמישי) על הסגרתו לישראל של סוכן הדוגמניות שי אביטל, החשוד בביצוע עבירות מין. בספטמבר האחרון הגישה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה בקשת ההסגרה לידי הרשויות ההולנדיות - ובחודש שעבר נעתר בית המשפט ההולנדי לבקשה וקבע כי שי אביטל הינו בר הסגרה לישראל.

במסגרת בקשת ההסגרה ביקשה הפרקליטות להעמיד לדין את אביטל בגין עבירות מין שביצע בשתי מתלוננות. יו"ר נעמת, חגית פאר, בירכה על החלטת שר המשפטים ההולנדי: "ניסיונותיו חובקי העולם של שי אביטל לברוח מהצדק כשלו. המתלוננות תזכנה סופסוף לראות את האדם שתקף אותן לכאורה מובל למשפט צדק בישראל. יש לברך את כל הגורמים שפועלים מאחורי הקלעים בכדי שהדבר יסתייע ובהקדם האפשרי - כפי שידענו למתוח ביקורת קשה על ההתנהלות והסחבת שהייתה, כך צריך לברך כעת את מי שפועלים להביאו ארצה".

שי אביטל
שי אביטל

כזכור, אביטל נעצר באמסטרדם לפני כארבעה חודשים, כ-10 חודשים לאחר שעזב את הארץ בעקבות התחקירים נגדו. אביטל, שמעשיו לכאורה נחשפו על ידי אמיר שואן בתחקיר "הצינור" ברשת 13, זומן לחקירה באוקטובר אשתקד על ידי ימ"ר תל אביב, שפנו אליו שישוב חזרה לארץ מחו"ל ויתייצב לחקירה, לאחר ש-26 נשים שונות הגישו נגדו תלונה במשטרה בגין הטרדות מיניות.

בעודו עצור באמסטרדם שבהולנד, וכשבישראל ממתינים להסגרתו, צעירה הגישה נגד אביטל תלונה חדשה על עבירות מין בארצות הברית. הצעירה הגישה תלונה במשטרת ניו יורק, והיא טוענת כי אביטל תקף אותה מינית בחדר מלון בארצות הברית. הצעירה נסעה במיוחד לארה"ב על מנת להגיש את התלונה במקום שבו התרחשה העבירה.

לפני כשלושה חודשים הגישה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה בקשת הסגרה לידי הרשויות ההולנדיות. בקשת ההסגרה מבוססת על בקשת המעצר הזמני, ובמסגרתה מבקשת הפרקליטות להסגיר מהולנד לישראל את אביטל לצורך העמדתו לדין בגין עבירות מין בשתי מתלוננות.