אחרי חשיפת חדשות 13: קריאות להתפטרותו של אבי חימי

קולות רבים נשמעים בקרב הציבור וכן במערכת הפוליטית, הקוראים ליו"ר לשכת עורכי הדין לפרוש מתפקידו, בעקבות חשיפתה של אילה חסון על כך שהוא ביצע מעשה מגונה בפני עורכת דין בשיחת וידאו, בעת שביקשה את המלצתו להתמנות לשופטת. "ניצול מיני ושימוש לרעה בכוחו ובתפקידו"

זמן צפייה: 13:04

קולות רבים נשמעים היום (שלישי) ברשתות החברתיות הקוראים ליו"ר לשכת עורכי הדין בישראל, אבי חימי, להתפטר מתפקידו - זאת בעקבות חשיפתה של אילה חסון בחדשות 13. אתמול נחשף בתוכנית "אזור בחירה" כי ראש לשכת עורכי הדין הפשיל את מכנסיו בשיחת וידאו עם צעירה שהייתה תלויה בו להמשך הקריירה שלה. בשיחה עם חדשות 13 אמר עו"ד חימי: "מה אני צריך להתייחס למה שאני עושה או לא עושה עם מישהו בהסכמה? אני לא מבין את זה".

בתוך כך, עו"ד חימי אמור להגיע הערב לטקס הסמכת עוכי דין, בו הוא ינאם לצד נשיאת בית המשפט עליון אסתר חיות. על פי ההערכות, בעקבות החשיפה חימי לא יגיע הערב לטקס.

השר לביטחון פנים איתמר בן גביר צייץ בחשבון הטוויטר שלו כבר אתמול כי "החשיפה המזעזעת של אילה חסון הערב על ראש לשכת עורכי הדין אבי חימי מחייבת אותו להודיע באופן מיידי על התפטרותו. חימי שלקח על עצמו בשבועות האחרונים את תפקיד מטיף המוסר הלאומי, צריך לערוך עם עצמו חשבון נפש עמוק - וכצעד ראשון, כאמור, להודיע לאלתר על התפטרות מתפקידו".

גם מצד האופוזיציה נשמעו קולות גנאי, כשחברת הכנסת ממפלגת העבודה נעמה לזימי צייצה: "יש מי שהופכים את המאבק למיגור אלימות מינית ככלי לניגוח בצד השני. תתביישו. פגיעה מינית היא דבר פסול ונורא שיש להוקיע ולא משנה העמדה הפוליטית של הפוגע. זה נכון לגבי אבי חימי בדיוק כמו שזה נכון לגבי נתן אשל ואחרים. אין פוזיציה במאבק לחברה בריאה ובטוחה".

חברתה לסיעה ח"כ אפרת רייטן צייצה גם היא דרישה מחימי להתפטר: "הפרסום בעניין אבי חימי מטיל כתם כבד נוסף על התנהלות יו"ר בלשכת עורכי הדין. מעשים כאלו יש להוקיע ולטפל בחומרה. הארוע חייב להתברר במיידי וטוב יעשה חימי אם יודיע שהוא מתפטר".

יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, צייצה הבוקר תגובת גינוי וכתבה: "אבי חימי, על פניו, לא מכחיש מעשים מיניים עם אשה שגורלה המקצועי היה בידיו. גם אם זה "בהסכמה" והוא רק "נתן המלצה" זה ניצול מיני ושימוש לרעה בכוחו ובתפקידו. על אחת כמה וכמה אם לא היתה הסכמה. עליו להתפטר וללכת הביתה".

יוזכר כי עו"ד חימי לוקח חלק מרכזי בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית של יריב לוין. כחלק מתגובתו לאילה חסון, התייחס חימי למצב וכתב: "פרסום זה הינו חלק ממכונת הרעל של מי שפועל לקדם את ההפיכה המשטרית. אנו עדים לדרך המסוכנת בה פוליטיקאים נואשים פועלים לרמוס את כל מי שדעתו שונה מדעתם. אני לוקח בחשבון שינסו לפגוע בי ברמה האישית וזהו מחיר שאשלם באהבה. הכפשות לא ירפו את ידיי. אמשיך לפעול כנגד ההפיכה המשטרית שרוצה לרסק את הדמוקרטיה הישראלית".

מפגינים בכיכר הבימה בתל אביב
מפגינים בכיכר הבימה בתל אביב | צילום: איתי מידן

גם מנכ"לית שדולת הנשים, הדס דניאלי ילין, כתבה בתגובה לחשיפה בערוץ 13: "אנחנו מזועזעות מהמעשים שיוחסו לעו"ד אבי חימי בכתבה שפורסמה אמש. התיאורים הקשים בתקשורת חושפים ארועים חמורים ביותר של הטרדה מינית על ידי אדם בתפקיד ראש לשכת עורכי הדין ויש לבדוק את הדברים במהרה עד לברור העובדות כפי שנדרש בכל מקרה של הטרדה. אף אישה, בשום תפקיד, לא צריכה להיחשף לפגיעות מיניות ובטח שלא בתהליך קידום וקבלה למשרה בפרט".

המקרה החמור אותו חשפה אילה חסון אירע בשנה האחרונה, כאשר היה עו"ד חימי בקשר מקצועי עם עורכת הדין הצעירה, ובשלב מסוים היא ביקשה ממנו שימליץ עליה להיות שופטת. בשלב הזה הוא שינה את היחס אליה, ושלח אליה הודעות אישיות יותר. כמה ימים אחרי שבישר לה כי שלח את מכתב ההמלצה עבורה, הוא התקשר אליה בשיחת וידאו, וכשזו ענתה - הוא עמד בלשכתו, הפשיל את מכנסיו והחל לענג את עצמו מולה.

עו''ד אבי חימי
עו''ד אבי חימי | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

למרות תדהמתה, עורכת הדין הצעירה לא איבדה את עשתונותיה ותיעדה את האירוע. לאחרונה, באופן מפתיע, הודיע עו"ד חימי כי לא יתמודד על כהונה נוספת בראשות לשכת עורכי הדין. בשיחה עם חדשות 13 אמר עו"ד חימי: "בלשכת עורכי הדין לא עשיתי דבר וחצי דבר". כשנשאל האם במקום אחר כן עשה את זה, הוא השיב: "מה אני צריך להתייחס למה שאני עושה או לא עושה עם מישהו בהסכמה? אני לא מבין את זה".