חשיפה: עו"ד אבי חימי ביצע מעשה מגונה בפני אישה בשיחת וידאו

פרסום ראשון: בתוכנית "אזור בחירה" נחשף כי ראש לשכת עורכי הדין הפשיל את מכנסיו בשיחת וידאו עם צעירה שהייתה תלויה בו להמשך הקריירה שלה. עו"ד חימי בתגובה: "מה אני צריך להתייחס למה שאני עושה או לא עושה עם מישהו בהסכמה?"

זמן צפייה: 05:31

חשיפה: ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, ביצע לכאורה מעשה מגונה בפני אישה צעירה בשיחת וידאו, כך פורסם הערב (שני) לראשונה בתוכנית "אזור בחירה". הצעירה אשר בפניה הפשיל עו"ד חימי את מכנסיו וביצע מולה את המעשה המגונה היא עורכת דין שביקשה ממנו המלצה להיות שופטת והייתה תלויה בו להמשך הקריירה שלה.

בשנה האחרונה היה עו"ד חימי בקשר מקצועי עם עורכת הדין הצעירה, ובשלב מסוים היא ביקשה ממנו שימליץ עליה להיות שופטת. בשלב הזה הוא שינה את היחס אליה, ושלח אליה הודעות אישיות יותר. כמה ימים אחרי שבישר לה כי שלח את מכתב ההמלצה עבורה, הוא התקשר אליה בשיחת וידאו, וכשזו ענתה - הוא עמד בלשכתו, הפשיל את מכנסיו והחל לענג את עצמו מולה.

למרות תדהמתה, עורכת הדין הצעירה לא איבדה את עשתונותיה ותיעדה את האירוע. לאחרונה, באופן מפתיע, הודיע עו"ד חימי כי לא יתמודד על כהונה נוספת בראשות לשכת עורכי הדין. בשיחה עם חדשות 13 אמר עו"ד חימי: "בלשכת עורכי הדין לא עשיתי דבר וחצי דבר". כשנשאל האם במקום אחר כן עשה את זה, הוא השיב: "מה אני צריך להתייחס למה שאני עושה או לא עושה עם מישהו בהסכמה? אני לא מבין את זה".

עו"ד ג', חבר בלשכת עורכי הדין, אמר לחדשות 13: "עולה השאלה מה קרה לאבי חימי, שתמיד הציג מצג של עורך דין מהפריפריה, שאוחז בדעות ימניות, ופתאום הוא הופך לשמאלן קיצוני בכל רמ"ח איבריו. כשמנתחים את המהפך הקיצוני הזה, אי אפשר להשתחרר מהתחושה שהוא הבין שההתנהלות שלו יוצאת לאור, הוא מרגיש שמעשיו נחשפים ומתחילים לדבר עליהם בברנז'ה, וסוגרים עליו. כמוצא מפלט, הוא החליט לשבור שמאלה, בתקווה לקבל את חסות והגנת השמאל".

עו''ד אבי חימי
עו''ד אבי חימי | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

תגובת עו"ד אבי חימי: "פרסום זה הינו חלק ממכונת הרעל של מי שפועל לקדם את ההפיכה המשטרית. אנו עדים לדרך המסוכנת בה פוליטיקאים נואשים פועלים לרמוס את כל מי שדעתו שונה מדעתם. אני לוקח בחשבון שינסו לפגוע בי ברמה האישית וזהו מחיר שאשלם באהבה. הכפשות לא ירפו את ידיי. אמשיך לפעול כנגד ההפיכה המשטרית שרוצה לרסק את הדמוקרטיה הישראלית".

אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, מסרה: "החשיפה של איילה חסון על מעשה מגונה שביצע אבי חימי יו"ר לשכת עוה"ד, מטרידה מאוד. המעשה שמיוחס לו מעורר סלידה בכל מקרה, אך בהקשר של שימוש בכוח כראש לשכת עורכי הדיון ומינוי שופטים הוא חמור פי כמה. אנו קוראות לו להתפטר כי אסור שכתם מוסרי כזה יכתים *שוב את העומד בראש לשכת עורכי הדין".

עו''ד אבי חימי
עו''ד אבי חימי | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

חימי בן ה-63, נשוי ואב לשתי בנות, משמש כראש לשכת עורכי הדין מאז פברואר 2019, לאחר שהיה מועמד מטעם ראש הלשכה הקודם, אפי נוה, שנאלץ לפרוש מתפקידו בעקבות הפרשה שזכתה לכינוי "מין תמורת מינוי".