שני מאסרי עולם למחבל שרצח את יהודה גואטה בצומת תפוח

בית המשפט הצבאי גזר על מונתאסר שלבי שני מאסיר עולם על הפיגוע בצומת תפות וכן פיצוי בגובה מיליון שקלים לשני הפצועים, בניה פרץ ועמיחי חלא

Ytkyrh
מונתסר שלבי, זירת הפיגוע בצומת תפוח | צילום: רפי אביטל

בית המשפט הצבאי גזר היום (רביעי) שני מאסרי עולם על המחבל מונתאסר שלבי' שרצח את יהודה גואטה לפני תשעה חודשים בצומת תפוח. בנוסף, שלבי ישלם פיצויים של מיליון וחצי ש"ח למשפחת גואטה וכמיליון שקלים לבניה פרץ ועמיחי חלא שנפצעו באירוע.

כזכור, במאי האחרון ירה שלבי בן ה-44, תושב תורמוסעיא  ביהודה גואטה בן ה-19, שנפצע באורח אנוש ומת מפצעיו כעבור כמה ימים, ובבניה פרץ ועמיחי חלא שנפצעו. באוגוסט האחרון הורשע המחבל בגין רצח, גרימת מוות בוכונה, החזקת נשק ושיבוש הליכי משפט. חודש לפני כן צה"ל הרס את ביתו, חרף בקשת ארצות הברית שלא לעשות זאת בשל היות שלבי אזרח אמריקני.

יהודה גואטה שנרצח בפיגוע בצומת תפוח

בכתב האישום נכתב כי כבר לפני כן החליט שלבי לבצע פיגוע ולרצוח חיילים או אזרחים יהודים. כמה ימים לפני הפיגוע, הוא כתב צוואה, עדכן את אשתו ואף ירה עם אקדח שהיה ברשותו בשטח חקלאי, "על מנת לבדוק שהוא תקין ויורה", לשון כתב האישום.

עו''ד חיים בלייכר מארגון חוננו, המייצג את משפחת גואטה, מסר: "אנו מקווים שהמחבל יסיים את חייו בין כותלי הכלא כפי שמורה גזר הדין. אך כאן לא תם הסיפור. המלחמה בטרור לא יכולה להסתיים בענישה פלילית בלבד. מדינת ישראל חייבת לנקוט בצעדים מחמירים כנגד סביבת הטרור הכוללת ענישה מחמירה נגד הסייענים, הגליית חמולת המחבל מהארץ וענישה של כל גילוי הסתה או תמיכה בטרור".