מסדר זיהוי לישראלים החשודים באונס בקפריסין: "הצביעה עליהם"

דגימות DNA וסדינים מחדר המלון שבו שהו ארבעת הישראלים החשודים באונס של צעירה בריטית באיה נאפה נלקחו לבדיקות מעבדה. המתלוננת, שעל גופה נמצאו סימני חבלה, זיהתה את חלקם במסדר זיהוי. עו"ד ניר יסלוביץ', המייצג שניים מהם: "חלקם היו עמה בקשר אינטימי, שאלת ההסכמה תתברר בחקירה"

זמן צפייה: 00:27

חקירת החשד לאונס הקבוצתי של התיירת הבריטית באיה נאפה שבקפריסין מסתעפת: אחרי שדווח כי על גופה של הצעירה, כבת 20, נמצאו חבלות וסימני מאבק, היום (חמישי) החלו החקירות של ארבעת הישראלים החשודים, תושבי מג'דל כרום. במסגרת החקירה, נערך מסדר זיהוי לחשודים - והמתלוננת זיהתה את מי שלטענתה פגעו בה. על-פי מקורות משטרתיים באי, דגימות DNA הן של החשודים והן של המתלוננת נשלחו לבדיקות מעבדה יחד עם בגדיהם, וסדינים מהחדר במלון שבו שהו החשודים נלקחו לבדיקה פורנזית. הדיון הבא בהארכת מעצרם של החמישה צפוי ביום שני הקרוב.

עו"ד ניר יסלוביץ', המייצג שניים מהעצורים, אמר: "אין חולק כי בין המתלוננת לחשודים היתה היכרות, וכי חלקם אף היו בקשר אינטימי עמה. שאלת ההסכמה היא זו שתתברר בחדרי החקירות". הוא הוסיף כי "החשודים לא נחקרים בעבירה של הפצת סרטונים, כפי שטענתי מתחילת החקירה".

אחד החשודים ששוחרר ממעצר בקפריסין
אחד החשודים ששוחרר ממעצר בקפריסין | צילום: חדשות 13
המלון שבו התרחש על פי החשד האונס הקבוצתי
המלון באיה נאפה שבו התרחש על פי החשד האונס הקבוצתי | צילום: חדשות 13

הפרשה החלה ביום ראשון האחרון, אז הכירה המתלוננת את החשודים במסיבת הבריכה השבועית שהתקיימה בבית המלון "פדרניה גרנד", שאליה מגיעים מאות תיירים ותיירות מדי שבוע. שם, על-פי גרסתה, היא עלתה עם אחד מהם לחדרו במלון - ובהמשך הצטרפו אליהם חשודים נוספים ללא הסכמתה ואנסו אותה. מיד לאחר מכן היא התלוננה אצל קב"ט המלון שהזמין את המשטרה. מעצר החשודים הוארך אתמול בשמונה ימים.

עו"ד ניר יסלוביץ' המייצג שניים מהחשודים אמר אתמול לחדשות 13: "כרגע החוקרים רוצים לגלות אם הגרסה הראשונית שנתנו החשודים עוד בבית המלון היא האמת. אם הם דיברו אמת - הם ישוחררו. אם לא, תהיה להם בעיה גדולה".

תחילה, שישה חשודים נעצרו אך אחד מהם שוחרר לאחר שנמצא כי אין לו קשר לאירועים וחזר לארץ. אתמול דווח בחדשות 13 כי רק שניים הם חשודים מרכזיים שקיימו איתה יחסי מין. אם יימצאו אשמים, הם עשויים לעמוד בפני העונש המקובל באי על עבירת אונס - מאסר עולם.