נעצרו שני חשודים במעורבות בתקיפת ח"כ מאיר פרוש

משטרת ישראל עצרה את החשודים באירוע אלימות נגד הרב בירושלים לפני כשלושה חודשים, על יד ביתו. במסגרת חקירה סמויה שהתנהלה בנושא אותרו שניים, שגזזו לכאורה את זקנו - ותקפו אותו

מאיר פרוש
מאיר פרוש | צילום: אתר הכנסת

הותר לפרסום: משטרת ישראל עצרה היום (רביעי) שני חשודים במעורבות באירוע אלימות נגד ח"כ מאיר פרוש, ליד ביתו בירושלים לפני כשלושה חודשים. מאז, במסגרת חקירה סמויה שהתנהלה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, בלשי המשטרה שמה ידיה על שני חשודים, שהשבוע נעצרו.

החשוד הראשון הינו תושב צפת בן 18, שנעצר בתחילת השבוע. על פי החשד, בשני מקרים שונים הוא תקף וגזז את זקניהם של שני קורבנות, אחד מהם הוא הרב פרוש. מעצרו הוארך בבית המשפט עד מחר.

החשוד השני, תושב ירושלים בשנות ה-40 לחייו, נעצר אמש בחשד למעורבותו בשני האירועים. החשוד הובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים. כמו כן, במסגרת החקירה במשטרה נבדקים חשדות למעורבותם של שני החשודים, שנעצרו בעבר באירועים נוספים.

לפי החשד, באחד האירועים אדם בעל חזות חרדית ורכוב על קורקינט, תקף את חבר הכנסת מאיר פרוש מיהדות התורה. האדם לכאורה ניגש אל הח"כ, שאל לגבי זהותו, ומשהשיב לו בחיוב - התנפל עליו, עד שלבסוף ח"כ פרוש הצליח להדוף אותו מעליו. הח"כ לא היה זקוק לטיפול רפואי. מהמשטרה נמסר כי שתי דמויות חשודות נמלטו מהזירה, ובעקבות כך התבצעו סריקות ואיסוף ממצאים מהזירה.

בהמשך לאירוע התקיפה, ח"כים רבים גינו את המעשה, ביניהם יעקב ליצמן שכתב: "מזועזע מתקיפתו האלימה נגד ח"כ הרב מאיר פרוש בידי פורעים מסוכנים בירושלים. מדובר בשפל חדש ומסוכן וחציית קו אדום. על המשטרה לפעול במהירות ולשים ידה על התוקפים ולפעול נגדם בכל חומרת הדין. לא מתקבל על הדעת ולא ייתכן שאיש ציבור יותקף, ייפגע או ירגיש מאויים בשל כל סיבה שהיא".