פרקליטי רה"מ: שרה נתניהו תגיע לעדות מילצ'ן בלונדון

משפט נתניהו נמשך הבוקר בבית המשפט המחוזי בירושלים, עם חקירתו הנגדית של עד המדינה ארי הרו, שההקלטות של שיחות נתניהו עם נוני מוזס, הן אלה שהביאו להגשת כתב האישום בתיק 2000. פרקליטו של נתניהו עו"ד עמית חדד הודיע בפתח הדיון כי רעייתו ראש הממשלה, שרה נתניהו, תגיע לדיון של איש העסקים ארנון מילצ'ן בלונדון

זמן צפייה: 01:05

בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכת הבוקר (שני) חקירתו הנגדית של עד המדינה ארי הרו, לשעבר ראש הסגל של ראש הממשלה בנימין נתניהו. ההקלטות שהחזיק, של שיחות נתניהו עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, הן שהביאו להגשת כתב אישום בתיק 2000, בו נאשם נתניהו במרמה והפרת אמונים - ומוזס בשוחד. עו"ד עמית חדד, פרקליטו של נתניהו, הודיע בפתח הדיון כי רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו תהיה נוכחת בעדותו של איש העסקים ארנון מילצ'ן בלונדון.

בעדותו מוקדם יותר החודש סיפר הרו על ההקלטות: "נתניהו ביקש ממני שאקליט את אותה פגישה וכשמקליטים שיחות בלשכת רה"מ זה בדרך כלל נעשה על ידי המזכירות הצבאית. לכן פניתי למזכיר הצבאי וביקשתי ממנו להקליט, הוא אמר שאם זה לא נושא ביטחוני אסור לו להקליט. חשבתי שזה לא רעיון טוב להקליט את השיחה ואמרתי את זה לנתניהו. הוא חשב שמוזס מקליט את השיחות ולכן הוא חשב שזה נכון להקליט את השיחה".

מוקדם יותר בדיון סיפר הרו על הרקע לשיחות נתניהו-מוזס: "היינו בתקופת בחירות והשפעה על כל כלי תקשורת בבחירות חשובה, בעיקר הייתה לידיעות אחרונות השפעה גדולה על הציבור. המטרה הייתה לשפר את המצב מול נתניהו, התחושה הייתה שידיעות תוקפת באופן לא מידתי".

עד המדינה ארי הרו
עד המדינה ארי הרו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"היו מספר פגישות שהתקיימו בלשכה יחד עם ניר חפץ שאז עבד בידיעות", המשיך לספר. "מטרת הפגישות היתה להעביר מסרים בין ידיעות לנתניהו. הפגישות היו בלשכת רה"מ כאשר נתניהו היה יושב ראש האופוזיציה".

בשלב מאוחר יותר המצב היה מעט שונה: "מבחינת נתניהו, אנחנו לקראת בחירות 2015, יש פה גוף תקשורת עוין והרצון הוא לנסות להוריד את הלהבות. מהכיוון של מוזס הסיפור היה בגלל עניין ישראל היום. הבנתי שהרצון של מוזס היה להגיע להבנות בנושא חוק ישראל היום".