טוביה בן ה-16 נרצח בירי בכביש: "טעות בזיהוי, הוא לא קשור לזה"

טוביה בן נעים עלה על טרמפ עם אחד מחבריו - ונורה למוות סמוך לגן שמואל. יעדי החיסול - אבי וירין ביטון, אב ובנו - נפצעו. במשטרה התחייבו: "נעשה כל מה שצריך כדי לתפוס את הרוצחים". אחותו של הנער לחדשות 13: "ירו בו בראש, לא יודעת איך נתמודד"

זמן צפייה: 03:16

טוביה בן נעים, בן 16 מחדרה, הוא הנער שנרצח אמש מירי כשנסע ברכב בצומת גרנות, ליד קיבוץ גן שמואל. אחותו סיפרה היום (חמישי) לחדשות 13: "הוא היה ברכב שהיו בו כל מיני אנשים, זו הייתה טעות בזיהוי, חשבו שהוא מישהו אחר. אני לא יודעת איך נתמודד. המבט שלו לא יוצא לי מהעיניים". מפקד מחוז חוף במשטרה אמר בריאיון לחדשות 13: "נעשה הכול כדי לתפוס את הרוצחים".

אחותו של טוביה סיפרה בכאב: "הוא ברח מהפנימייה. הכניסו אותו למוסד שלא התאים לו. לא היה לו טוב שם ולא רצו לשחרר אותו. הוא היה מוכן ללכת לפנימייה אחרת. הוא במקרה הגיע לשם אתמול. ירו בו בראש". עוד אמרה כי אחיה, חרף הקשיים, "חלם להיות רופא". טוביה היה אחד משבעה אחים - שתי בנות וחמישה בנים. "התחילו להגיע כל מיני שמועות להורים שלי דרך התקשורת", המשיכה אחותו. "המשטרה לא עדכנה אותנו, הודיעו לנו הרבה אחרי". לדבריה, "זה לא קשור אליו, הוא לא התעסק בזה". חבר רק אמר לו שהוא ייקח אותו בטרמפ. הוא אמנם נער בסיכון, אבל אין לו תיקים פליליים".

טוביה בן נעים
טוביה בן נעים | צילום: באדיבות המשפחה

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2308162118' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד החיסול' poster='' kid='1_a1ss476v' duration='12']

שלושה בני אדם נפצעו בירי, בהם שניים במצב קשה - אבי וירין ביטון, אב ובנו בני 51 ו-27 מאור עקיבא המוכרים למשטרה-  שהיו ככל הנראה היעד לחיסול. לפני כמה שנים הורשעו השניים בהריגה, כשהאב נידון לשש שנות מאסר ובנו לשלוש שנות מאסר. בתיעוד מהאירוע נראה אופנוען מתקרב לרכב היעד, נצמד אליו ופותח מטווח קרוב באש מאקדח. הרכב סוטה מהנתיב אך לא מצליח להתחמק ממנו.

Whatsapp Image 2023 08 16 At 1
זירת הירי בצומת גרנות | צילום: תיעוד מבצעי מד''א
Screenshot 2023 08 16 193127
זירת הירי בצומת גרנות

חובשת רפואת חירום במד"א גלית דורהם סיפרה: "במקום הייתה המולה רבה. ארבעת הפצועים סבלו מפצעי ירי בגופם. 2 מהפצועים היו בתוך הרכב ושניים נוספים היו מחוץ לרכב. מיד התחלתי בבדיקות רפואיות ראשוניות על מנת להעריך את מצבם. הפצועים פונו במהירות לבית החולים תוך טיפול מציל חיים שכלל עצירת דימומים, חבישות ומתן תרופות כשמצבם קשה".