לאחר ששוחרר למעצר בית: ראש ארגון הפשע יוסי מוסלי נעצר שוב

העבריין הבכיר נעצר לאחרונה לאחר שנחת בארץ אחרי שהות ארוכה בחו"ל. הוא שוחרר בשבוע שעבר למעצר בית והספיק להשתתף בחתונת בתו וכעת נעצר שוב בחשד לסחיטה באיומים של אנשי עסקים בדרום אפריקה והנחת רימון הלם

זמן צפייה: 01:27

ממשיך להסתבך: העבריין הבכיר יוסי מוסלי נעצר היום (ראשון) בחשד לעבירות איומים, סחיטה באיומים, קשירת קשר לביצוע פשע והנחת חומר נפץ שלא כדין, ובהמשך הוארך מעצרו בעשרה ימים. מוסלי, שמוגדר ראש ארגון פשע, שוחרר לאחרונה למעצר בית לאחר שנעצר עם שובו לארץ לאחר שהות ארוכה בחו"ל.

בחודשים האחרונים התנהלה חקירה סמויה ביחידה הארצית לחקירות פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433. לפי החשד, מוסלי ניסה לסחוט אנשים עסקים לפני כמה חודשים בדרום אפריקה בתחום המטבעות הקריפטגרפיים. אחרי שלא שיתפו איתו פעולה, הוא איים עליהם לכאורה וסחט אותם.

יוסי מוסלי מכוסה פנים בבית המשפט
יוסי מוסלי מכוסה פנים בבית המשפט

לפי החשד, הוא השתמש באמצעי לחימה כדי לאיים והניח רימון הלם סמוך לבית של אחד הקורבנות. מוסלי, בן 45 מסביון, נעצר לחקירה ועשוי להיות מובא להארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון. במסגרת מעצרו הקודם אחרי שנחת בארץ, הוא חשוד בעבירות רצח וניסיון רצח ונחשב לאחד מהעבריינים הבכירים בישראל.

סניגוריו יהלי שפרלינג דורון נוי מסרו: "מרשנו מכחיש כל קשר לחשדות. מדובר ברדיפה ובמסע תקשורתי כנגד מרשנו. אנחנו מאמיני ומקווים שישוחרר בימים הקרובים".

עורכי הדין יהלי שפרלינג ודורון נוי
עורכי הדין יהלי שפרלינג ודורון נוי

ביום שישי נעצרו שני תושבי חולון בשנות ה-20 לחייהם בחשד לניסיון חיסול מחוץ לחתונת בתו של מוסלי. השניים, שהיו בחתונה, נעצרו בתום מרדף מבצעי שכלל ירי לעבר רכב שנמלט מחניון אולם אירועים, וברכבם נתפס אקדח טעון. לא ברור אם השניים אכן התכוונו לפגוע במישהו, או שהיו עם אקדח לצורך הגנה עצמית.

על פי הפרטים שהגיעו לידי חדשות 13, עולה כי אחד החשודים אף ישב בשולחן עם יוסי מוסלי בעצמו, וככל הנראה היה להם אקדח באוטו, כשם שעבריינים רבים נושאים למקרה שיתפתח אירוע כלשהו. במשטרה בודקים אפשרות שהם ניסו לפגוע באדם שלא קשור למוסלי, על רקע מאבקים בעולם התחתון. עורכי הדין יהלי שפרלינג ודורון נוי, המייצגים את מוסלי, אמרו כי השניים חברים של המשפחה ואין קשר בין המעצר לבין מוסלי.