תומכי נתניהו חשודים באיומים על מנדלבליט: "לעשות לו משפט שדה"

המשטרה חוקרת הודעות שנכתבו בקבוצת וואטסאפ של תומכי רה"מ, מהן עולה חשד לאיומים ישירים כלפי היועמ"ש: "צריכים לפרוץ את האבטחה שיש לו, להוציא את הכלב החוצה ולנהל מו"מ" • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:23

פרסום ראשון: המשטרה פתחה בחקירה בעקבות איומים על היועץ למשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מתוך קבוצת וואטסאפ פנימית של תומכי ראש הממשלה בנימין נתניהו. מקורב לליכוד הגיש תלונה במשטרה לאחר שנחשף לתכתובות.

"אנחנו צריכים להיות 60 או 80 איש לפרוץ את האבטחה שיש לו (למנדלבליט) שם. להוציא את הכלב החוצה, לקחת אותו איתנו ולנהל משא ומתן", כתב אחד חברי הקבוצה. "נשמע לכם הזוי. אני מוכן ללכת על זה. כמו שעשו חסידי משולם".

>> עוד כתבות בנושא >>

בג"ץ הוציא צו על תנאי – וכרטיס צהוב למערכת הפוליטית • פרשנות

בג"ץ למדינה: נמקו את הצורך בתפקיד ראש הממשלה החליפי

מיקי זוהר נחקר באזהרה בחשד לסחיטה באיומים של מנדלבליט

"צריכים לצאת להבעיר את המדינה יותר מצרפת, מה שעשו שם האפודים הצהובים ולהוציא את הצורר מנדלבלוף מהבית ולעשות להם משפט שדה בכיכר מלכי ישראל כמו שעשו לצ'אושסקו ואשתו", כתב חבר אחר בקבוצת הוואטסאפ.

קבוצת הוואטסאפ, "כולנו נגד הבג"ץ", נפתחה אחרי החלטת שופטי העליון להגיש צו על תנאי נגד ממשלת החילופים, ונאמרו בה גם אמירות קשות ומסיתות נגד עיתונאים ופוליטיקאים מהצד השמאלי של המפה הפוליטית.

כאמור, ביום חמישי הוציא בג"ץ צו על תנאי לעתירה שמבקשת לבטל את ממשלת החילופים, הדורש מהמדינה לנמק את חוקי ההסכם הקואליציוני - ובין היתר את הצורך בתפקיד ראש הממשלה החליפי. על פי החלטת בית המשפט, על המדינה להשיב על כך בתוך 21 ימים.

משמעות המהלך היא פתח להתערבות עתידית אפשרית של בית המשפט בשלושה נושאים: צמצום כוח הכנסת שנמצא בחוק היסוד החדש לממשלת חילופים, שינוי האפשרות שהכנסת יכולה לבטל את החוק רק ב-70 ח"כים - דבר המגביל את הכנסת. בנוסף, ביקשו העותרים שהחוק הזה יוחל רק מהכנסת ה-24, משום שהבוחרים בבחירות האחרונות לא שיערו שתהיה שיטת שלטון אחרת.

בנוסף, בית המשפט הרחיב את ההרכב שידון בעתירות בנושא לתשעה שופטים, ונטל ההוכחה עובר כעת למדינה.