המחבל שדקר למוות את הזוג כדורי הורשע ברצח בנסיבות מחמירות

לאחר פיענוח רצח תמר ויהודה כדורי ב-2019, הודה המחבל ווסים א-סעיד בחקירתו בשב"כ כי הוא תומך דאעש וכן הודה בפציעתה של הנערה הדר בצלאל ורצח איוון טרנובסקי: "חיפשתי קורבנות יהודים, רציתי לרצוח גבר או אישה - אבל לא ילדים"

בני הזוג כדורי שנרצחו בדירתם בירושלים

ווסים א-סעיד, מחבל תושב חברון תומך דאעש, שנאשם שרצח בדקירות את בני הזוג תמר ויהודה כדורי בביתם בשכונת ארמון הנציב בירושלים ב-2019, הורשע היום (שני) ברצח בנסיבות מחמירות בבית המשפט המחוזי בירושלים.

לאחר פיענוח הרצח ב-2022, הודה א-סעיד בחקירתו בשב"כ כי הוא תומך דאעש וכן בפציעתה של הנערה הדר בצלאל ורצח איוון טרנובסקי. בחקירתו סיפר א-סעיד כי החליט לרצוח יהודים "אבל לא מספר את זה לאף אחד. זה רק ביני לבין האלוהים שלי. החלטתי שהמדינה האיסלאמית היא הדרך שלי. חיפשתי קורבנות יהודים, רציתי לרצוח גבר או אישה - אבל לא ילדים".

ואסים אסעיד מחבל דאעש רצח בני זוג כדורי ירושלים
המחבל ואסים אסעיד

לפי כתב האישום, ב-8 בינואר 2019, הגיע אסעיד לשכונת ארמון הנציב בירושלים כשעליו שוקר ושתי סכינים, האחת עם להב באורך כ-30 ס"מ והשנייה סכין קפיצית קצרה יותר. הוא הגיע לבניין בו התגוררה הדר בצלאל וישן במקלט במהלך הלילה. בבוקר הוא הבחין בה הולכת לאוטובוס והחליט לרצוח אותה. הוא דקר את צווארה, ניסה לשסף אותו והותיר חתך באורך 7 ס"מ. למרבה המזל בצלאל פונתה בזמן וניצלה ממוות.

אסעיד ברח מהמקום ונסע בתחבורה ציבורית בחזרה לביתו. לאחר יום אחד בלבד הוא נסע לדירה ששכר בכפר א-ראם ולמחרת בלילה שב לשכונת ארמון הנציב, לאותו המקלט בו שהה ובו השאיר את השוקר ואת הסכין השני. הוא זיהה את יהודה כדורי כשחנה מחוץ לבניין. הוא חיכה לו ליד גרם המדרגות וכשכדורי ירד להביא שקיות סופר מרכבו, המחבל נכנס לבית ורצח את הרעייה תמר כדורי ז"ל בדקירות סכין.

לאחר שרצח אותה, הוא התחבא בדירה והמתין ליהודה. בעודו מסדר את הקניות ואוכל, המחבל התנפל על יהודה ז"ל, אך לבסוף אסעיד השתלט עליו ורצח אותו גם כן בדקירות סכין. בחקירתו סיפר כי רצח אותו ב"שחיטת גמל", דרך המזוהה עם דאעש.

הוא ביצע את הרצח כשהוא לבוש כפפות ושטף את ידיו לאחר מכן בכיור. אסעיד לא חשש ונשאר לישון בדירתם. למחרת הוא יצא מהדירה וזרק את צרור המפתחות של הדירה לפיר ביוב. הראיות הפורנזיות שחיברו אותו לרצח היו עקבות נעל בשם נביל שמיוצרת רק בחברון ונמצאה מתחת לגופתו של יהודה כדורי ז"ל. במשך שנתיים חיפשה המשטרה אחר הנעל במזרח ירושלים בשטחים ואפילו הגיעה ליצרן שלה בחברון.