4 עצורים בעימותים בין שוטרים ומתפללים מוסלמים בהר הבית

הפרות הסדר החלו על רקע עליית יהודים להר הבית לכבוד ראש השנה. במהלך הלילה מספר צעירים מוסלמים הסתגרו במסגד בהר הבית - והבוקר עם תחילת הביקורים במקום הם פתחו בירי זיקוקים לעבר השוטרים

זמן צפייה: 01:03

הפרות סדר ועימותים בין שוטרים ומתפללים מוסלמים נרשמו הבוקר (שני) בהר הבית, על רקע עליית יהודים להר הבית לכבוד ראש השנה. במהלך הלילה כמה צעירים מוסלמים הסתגרו במסגד בהר הבית, והבוקר עם תחילת הביקורים במקום הם פתחו בירי זיקוקים לעבר השוטרים. המשטרה עצרה שני חשודים במהלך ההתפרעויות. לפי שעה, הביקורים בהר הבית נמשכים כסדרם, לצד תפילות המוסלמים הנמצאים בשטח ההר.

קודם לכן, לפנות בוקר, החלו כמה עשרות מוסלמים בקריאות הסתה באזור שער האריות בעיר העתיקה, כשחלקם אף יידו אבנים לעבר כוחות המשטרה שפעלו באזור. עד כה, נעצרו שני חשודים שיידו אבנים לעבר כוחות המשטרה שהיו שם.

מתפללים עלו לרגל להר הבית לרגל תשעה באב
מתפללים יהודים בהר הבית (ארכיון) | צילום: רויטרס

במשטרה טוענים כי "במהלך הימים האחרונים מופצים ברשתות החברתיות פרסומים כוזבים ושקריים רבים לגבי הר הבית, זאת במטרה להתסיס את השטח ולהסית לאלימות. מדובר בפרסומים כוזבים שנועדו להטעות את הציבור ולהסלים. אנו קוראים לציבור לא להישמע לפייק ניוז ולהסתה פרועה זו, שמופצת ברובה ע"י גורמים עוינים ובעלי אינטרס ברשתות החברתיות".

לדברי המשטרה, "אין כל שינוי בנוהג הקיים מזה שנים רבות בהר הבית בהקשר של תפילות מוסלמים או של ביקורי ישראלים ותיירים במקום". עוד הוסיפו: "לא נאפשר לאף אדם לשבש את שגרת החיים במקום בהתאם לנוהג הקיים, וכל מי שיפר את הסדר במקומות הקדושים וינהג באלימות מכל סוג שהיא – יטופל בנחישות".

פעילות צה''ל ביהודה ושומרון, הלילה
פעילות צה''ל ביהודה ושומרון (ארכיון) | צילום: דובר צה''ל

במערכת הביטחון סיכמו אמש את ערב ראש השנה תשפ"ג כרגוע יחסית, כאשר ברקע כ-50 התראות על פיגועים. החל מ-16:00 אחר הצהריים הוטל סגר על יהודה ושומרון ומספר החיילים בשטחים עומד על שיא של 22 גדודים.

הרמטכ"ל אביב כוכבי ערך את ארוחת החג עם לוחמי סיירת הנח"ל במוצב ג'למה הסמוך לג'נין, שאיבדו את סגן מפקד הסיירת, רב-סרן בר פלח, בהיתקלות עם מחבלים לפני כמעט שבועיים. גם אלוף פיקוד צפון, אורי גורדין, ערך את ארוחת החג בגבול לבנון יחד עם הלוחמים, זאת בעקבות הכוננות המוגברת גם בגזרה הצפונית ברקע הדיונים הצפויים על הגבול הימי עם ממשלת לבנון.

תשומת הלב של כוחות הביטחון היא על אזור שכם, לאחר שאתמול, מארב יזום של כוח מסיירת גולני וכוח של גדוד 202 של הצנחנים סיכל ככל הנראה פיגוע ירי לעבר ההתנחלות הר ברכה, כאשר בהיתקלות נהרג לפחות מחבל אחד רכוב על אופנוע. באירוע אחר דווח על פלסטיני שהגיע עם מטען חבלה לתחנת הדלק בקדומים. המטען נוטרל בידי חבלן של צה"ל וגם הפיגוע הזה סוכל.