בעקבות החשיפה בחדשות 13: נעצרו "מסתערבי הר הבית"

בבית משפט השלום שחרר שניים מהמתועדים בכתבה ששודרה במהדורה המרכזית, שבה הם נראו משתתפים בקורס "הסתערבות" כדי להתפלל בהר שלא כדין. סניגורם מסר: "מעצר שערורייתי המתאים למשטרים אפלים"

זמן צפייה: 01:56

בעקבות החשיפה בחדשות 13: בבית משפט השלום בירושלים שחרר היום (חמישי) שני "מסתערבי הר הבית", לאחר שהובאו לדיון בהארכת מעצרם, לאחר שנעצרו אתמול בביתם. עם זאת, השנייפם הורחקו ל-30 יום מהר הבית. השניים נעצרו בעקבות הכתבה ששודרה השבוע במהדורה המרכזית, בה הם תועדו משתתפים בקורס הסתערבות על מנת להתפלל בהר הבית שלא כדין.

העצורים נחקרו בימ"ר ירושלים בחשד לכניסה ללא רשות למקום פולחן, והמשטרה מייחסת להם כוונה לפגוע ברגשותיו של אדם או לגזות דתו, עבירה שהעונש עליה הוא שלוש שנות מאסר. במהלך מעצרם ערכו בלשי הימ"ר חיפוש בביתם, ואחד מהם נעצר במהלך מסיבת יום הולדת לבתו שהתקיימו בביתו.

הר הבית בירושלים העתיקה
הר הבית בירושלים העתיקה

עו"ד נתי רום, המייצג את העצורים מטעם ארגון "חוננו", מסר: "מדובר במעצר שערורייתי המתאים למשטרים אפלים. אדם מצטלם לכתבה ללא הסתרת זהותו וללא שעבר כל עבירה פלילית ומשטרת ישראל לא רק שחוקרת אותו, אלא עושה זאת במעצר בביתו, במקום לזמנו לחקירה בצורה מסודרת".

"עצוב לראות כי המשטרה ובפרט ימ"ר ירושלים, פועלים ממניעים פוליטיים, זונחים עבירות קשות המתחוללות ברחבי ירושלים ללא מענה משטרתי ראוי, וכאן מבצעים מעצרי פתע עם צוותים רבים", הוסיף רום, "העצורים כלל לא הפרו את הסדר הציבורי וכלל לא הפרו חוק. מי שמפר את הסדר הציבורי ואת החוק זו לצערי המשטרה, אשר סותמת פיות, פוגעת בחופש הביטוי ורומסת כל זכויות אדם".