קבוצות השיתופים בטלגרם: 7 נעצרו בחשד להפצת סרטונים ותמונות עירום

יחידה 105 עצרה את החשודים בעקבות תלונות שהצטברו אודות קבוצה סגורה בשם "שיתופים" בטלגרם, שם הפיצו אלמונים תמונות וסרטוני עירום של נשים וקטינות ישראליות תוך פגיעה חמורה בפרטיותן

אזיקים
אזיקים, אילוסטרציה | צילום: רויטרס

יחידה 105 בלהב 433 עצרה היום (שני) שבעה חשודים בחשד שהפיצו מאות תמונות וסרטוני עירום של קטינות ובגירות ישראליות ללא ידיעתן בקבוצה סודית באפליקציית טלגרם. על פי החשד, מזה מספר חודשים שיתפו חברי הקבוצה מאות תמונות וסרטונים הפוגעים בפרטיותן של הקורבנות באופן בוטה.

בשבועות האחרונים התנהלה חקירה סמויה ביחידה 105, בעקבות תלונות שהצטברו אודות קבוצה סגורה באפליקציית טלגרם בשם "שיתופים". בין חברי הקבוצה התקיימו התכתבויות מיניות, שיתוף סרטונים והעברת תמונות בעלות אופי מיני של קטינות ובגירות ישראליות ללא ידיעתן.

לפי החשד, בקבוצה שפעלה מזה מספר חודשים, שיתפו חבריה למעלה מ-170 סרטונים ותמונות שפגעו בפרטיותן של עשרות נשים וקטינות באופן בוטה. חוקרי היחידה הצליחו לחשוף את זהותם של חלק מחברי הקבוצה, על אף שהם פעלו באנונימיות באפליקציה. שבעת החשודים נעצרו ונערך חיפוש בביתם במהלכו הוחרמו אמצעי מדיה ודיגיטל שונים.

עו"ד אלעד שאול ועו"ד אהרון מלכה, המייצגים 2 חשודים, מסרו: "מדובר בבחורים צעירים מאוד שמעולם לא נחקרו במשטרה, הם מכחישים את החשדות החמורים וימסרו גרסה מלאה בחדר החקירות. לפי מה שידוע לנו כרגע, אין לחשודים אותם אנחנו מייצגים כל קשר להחזקה או הפצת תמונות של קטינות, הם דוחים את החשדות וסולדים מפגיעה מכל סוג בקטינות וקטינים".

Xefopg
עו''ד אלעד שאול ועו''ד אהרון מלכה המייצגים שניים מהחשודים | צילום: באדיבות המצולמים