האלימות לא עוצרת: בן 18 נדקר ונפצע קשה במהלך קטטה בחולון

שעות לאחר שבן 17 נדקר ונפצע קשה בבית ספר ברחובות - עוד אירוע אלים במרכז הארץ. צוות מד"א שהוזעק לזירה ברחוב אילת בעיר העניק לנער טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים וולפסון כשהוא סובל מפציעות חודרות

ניידת משטרה
ניידת משטרה (ארכיון) | צילום: Shutterstock

האלימות לא עוצרת: נער בן 18 נפצע באורח קשה היום (שלישי) כשנדקר במהלך קטטה ברחוב אילת בחולון. צוות מד"א שהוזעק לזירה העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים וולפסון בעיר, כשהוא סובל מפציעות חודרות.

חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א ליאור הראל סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע יושב כשהוא בהכרה וסובל מפציעות חודרות בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי, ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ לבי"ח כשמצבו קשה ויציב".

זירת הדקירה ברחובות
זירת הדקירה ברחובות

הבוקר נפצע נער בן 16 באורח קשה כשנדקר במהלך קטטה בבית ספר ברחובות. הוא פונה לבית החולים קפלן בעיר, ומשם נמסר כי הוא מורדם ומונשם וסובל מפגיעה קשה בראש ודקירות בגפיים. המשטרה עצרה ארבעה חשודים, ביניהם שלושה קטינים. אחד התלמידים בביה"ס, שהיה עד לאירוע סיפר: "יצאתי מהשיעור כי שמעתי צעקות, פתאום ראיתי אותו שוכב, דם על כל הרגליים שלו, הוא לא דיבר ולא זז".

לחדשות 13 נודע כי כמה נערים שאינם תלמידי בית הספר חתכו את הגדר ונכנסו לשטח ביה"ס. התלמיד עמם הם מסוכסכים ברח לכיוון חדר המנהל לאחר שמורים בחצר הזהירו אותו - אבל הנערים תפסו אותו. גורם במשרד החינוך התייחס למקרה החמור ואמר לחדשות 13: "מדובר בסכסוך עבריינים שזלג לשטח בית הספר. המשטרה פתחה בחקירת האירוע".

זירת הדקירה ברחובות
זירת הדקירה ברחובות

לאחר האירוע, עיריית רחובות פרסמה את התייחסותה הרשמית: "עיריית רחובות רואה בחומרה רבה את האירוע, ותסייע בחקירת המשטרה ככל שנדרש. מינהל החינוך בעירייה יחד עם השירות הפסיכולוגי ומשרד החינוך מעניקים רגעים אלה סיוע לתלמידים ולצוותים החינוכיים בבית הספר. הלימודים בכל בתי הספר בעיר ייפתחו מחר בשיח על מניעת אלימות ועידוד סובלנות".

מי שהגיע לזירת הדקירה בבית הספר היה חובש רפואת חירום רועי בן שושן שסיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הנער שוכב כשהוא מעורפל הכרה וסובל מפציעה חודרת בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל מתן תרופות, קיבועים וחבישות ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ לבית החולים כשמצבו קשה".

פראמדיק מד"א ידידיה מאיר הוסיף: "הזעיקו אותנו לאירוע של נער שנדקר בבית ספר ברחובות. הגענו במהירות למקום וראינו באחד החדרים נער כבן 16 מחוסר הכרה עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון. סיפרו לנו שהדוקרים ברחו מהמקום, הענקנו לפצוע טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו קשה ויציב".

ממשרד החינוך נמסר כי "מדובר באירוע חמור מאד ומורכב שמטופל גם במישור הפלילי וגם במישור החינוכי, על -ידי כל הגורמים הרלוונטיים. לאור זאת, השירות הפסיכולוגי ייעוצי כבר עכשיו מעניק מענה ראשוני לטובת תמיכה רגשית ונפשית לתלמידים ולצוותי ההוראה. פרטי האירוע מצויים בחקירת משטרת ישראל וככל שיידרש בית הספר ישתף פעולה באופן מלא עם החוקרים".