מורה במוסד תורני בתל אביב הורשע בעבירות מין ב-18 מתלמידיו

ביהמ"ש המחוזי בעיר הרשיע את אברהם רוזנפלד בהתעללות פיזית נפשית ומינית בילדים בכיתה ג': "לא הייתה לילדים כל יכולת להגן על עצמם מאלימותו הקשה והמתמשכת". בנוסף, הורשע בהתעללות בבע"ח

אברהם רוזנפלד, מורה בן 53 במוסד תורני בתל אביב, הורשע היום (שני) בעבירות מין ואלימות חמורה ב-18 תלמידי בית ספר יסודי. בנוסף, הורשע רוזנפלד בהתעללות בבעל חיים, בעקבות מקרה שבו הביא עמו חתול לכיתה, התאכזר בו לעיני התלמידים, ולאחר מכן דחף את החיה מהחלון – אל מותה.

רוזנפלד שימש כמורם ורבם של הקטינים, שבעת המעשים בין 2003 ל-2010 היו תלמידי כיתה ג'. על פי פסק הדין, במספר רב של הזדמנויות, ועל בסיס יומיומי, הפעיל רוזנפלד אלימות פיזית ונפשית בתלמידיו, תוך ניצול התלות שלהם בו. בנוסף, כך על פי הכרעת הדין, תקף את התלמידים מינית באופן יומיומי, ביצע בהם מעשים מגונים וגרם להם לחבלות גופניות ונפשיות. בית המשפט התרשם כי מעשיו אופיינו באכזריות, השפלה והטלת אימה.

עוד בחדשות 13:

מורה בפנימייה בחוף הכרמל נעצר בחשד שביצע מעשים מגונים בנערים

מורה מהשפלה נעצר בחשד לביצוע מעשים מגונים בתלמיד בן 13

"טען שהיה קורבן להתנהגות הילדים": מורה הואשם בעבירות מין

פטיש בבית המשפט
פטיש בבית המשפט | צילום: אילוסטרציה

בית המשפט הדגיש את חומרת המעשים על רקע מערכת היחסים שבין הנאשם לתלמידיו. "הנאשם נמצא בעמדת כוח, ולילדים אין כל יכולת להגן על עצמם מאלימותו הקשה, האכזרית והנמשכת, וממעשיו המגונים בהם. מצבם של המתלוננים היה רגיש ופגיע אפוא אף יותר, וההתעללות בהם מצדו של הנאשם, עוצמתית אף יותר".

לפני כחודש נעצר מורה בן 40 בחשד שביצע מעשים מגונים בכמה תלמידים בני 14-15 בפנימייה בה הוא מלמד במועצה האזורית חוף הכרמל, בסמוך לעתלית. בתום חקירת משטרה סמויה בת כמה שבועות בכפר הנוער, החשוד נעצר בביתו. במסגרת החקירה נערך חיפוש בביתו ובמשרדו ונתפסו מחשבים והתקני אחסון דיגיטליים.

באוגוסט נעצר מורה בן 29 תושב השפלה בחשד שביצע מעשים מגונים בתלמיד בן 13 בבית הספר שבו הוא מלמד. שבוע לפניו נעצר מורה בן 61 ממרכז הארץ בחשד דומה.

כיתה - ארכיון
כיתה - ארכיון | צילום: Getty Images

בחודש יולי הוגש כתב אישום נגד מורה בן 28 תושב לוד בגין ביצוע עבירות מין בתלמידיו בזמן שיעורים. על פי כתב האישום, המורה, שלימד רובוטיקה בכיתות א'-ד', נהג לנעול את דלת הכיתה ו"לשחק" משחק שבמהלכו התחכך בגוף התלמידים לשם סיפוקו המיני, ואף ביקש מהם להרים את חולצתו וללטף את בטנו ואת חזהו. כל זאת, כשדלת הכיתה נעולה ביוזמתו. עוד עלה מכתב האישום, כי במסגרת שיעור אפשר המורה לתלמידיו להפשיט אותו לחלוטין, וביצע בהם, ילדים וילדות, מעשים מגונים. בחקירתו במשטרה סירב המורה לקחת על עצמו את האחריות למעשים, וטען שהיה "קורבן להתנהגות תלמידיו".