פרשת המורה ועבירות המין: חשד כי פגע מינית בקטינה נוספת

לאחר שעדויות נוספות הצטברו נגד אוקון, עלה החשד כי ביצע עבירות בתלמידה נוספת. בית המשפט האריך את מעצרו בשלושה ימים נוספים. עורך דינו: "היו רק תכתובות בין המורה לנערה - אבל רק זה"

יותם אוקון, המורה החשוד בעבירות מין
יותם אוקון, המורה החשוד בעבירות מין | צילום: חדשות 13

בית המשפט האריך היום (ראשון) בשלושה ימים את מעצרו של יותם אוקון, המורה שחשוד ביצע עבירות מין בתלמידתו בת 12. זאת, לאחר שעלה חשד כי ביצע עבירות מיניות נוספות בקטינה אחרת. עורך דינו, ששי גז, מסר לאחר הדיון כי "החשוד לקח אחריות על המעשים. אלו רק תכתובות בין מורה לנערה, זה דבר פסול, אבל רק זה היה - לא היו מפגשים מיניים. היו שיחות מיותרות ולא ראויות".

בשבוע שעבר פורסם בחדשות 13 כי הורי תלמידים בבית הספר שבו לימד אוקון התלוננו בעבר על התנהלותו, אך ההנהלה התעלמה ואף גיבתה אותו. כך למשל, אולה קלנדרב אם לאחת התלמידות, נחשפה להתנהגותו הבעייתית של המורה כאשר תלמידות הובילו חרם נגד בתה. "גיליתי תכנים מאוד בעייתיים בקבוצת וואטסאפ הכיתתית, מלל מאוד גס מצידו", אמרה. "התרעתי בלי הפסקה שמדובר בפסיכופת ופדופיל אך התשובה שקיבלתי מהמנהל הייתה 'הידיים שלי כבולות, אי אפשר לפטר אותו'".

נוסף על כך תלמידה לשעבר של אוקון, פרסמה סרטון ברשתות החברתיות, שבו כתבה כי היא קוראת למי שעוד קיבלה "יחס מיוחד" מצידו, לבוא איתה יחד להגיש תלונה נגדו. בתגובות העידו תלמידות נוספות על התנהגותו ביניהן אחת שכתבה כי היא גרר ילדים להשפיל ילדים חלשים.

יש לציין כי אוקון פוטר מתפקידו על ידי משרד החינוך כבר לפני חמישה חודשים, אך המשרד לא העביר את המידע למשטרה כמתחייב והחקירה נפתחה רק כעת, לאחר שהורי הילדה הגישו תלונה. מנהל בית הספר מסר עדות במשטרה בימים האחרונים. גם אימו של החשוד העידה היום.

על פי החשד, מלבד המעשים המגונים שביצע בתלמידתו בת ה-12, אוקון כתב כתב לה דברים מיניים בוטים מאוד, שלח תמונות עירום שלו, ביקש ממנה לעשות מעשים מיניים ולשלוח לו תמונות עירום שלה ושל חברותיה. לאחר מכן, הוא מחק את ההתכתבויות וביקש ממנה לעשות את אותו הדבר.