גוטליב לברסלר: "אויבת הציבור; ראש שב"כ רצה לעשות הפיכה"

בית המשפט דן בתביעת לשון הרע שהגישה פרופ' שקמה ברסלר, ממובילות המחאה נגד המהפכה המשפטית, נגד ח"כ טלי גוטליב. חברת הכנסת אמרה: "שקמה אויבת הציבור שמאותרגת על-ידי התקשורת". היא תקפה את ראש שב"כ רונן בר: "היה חלק מהרצון לעשות הפיכה צבאית"

ח"כ גוטליב ופרופ' שקמה ברסלר בבית המשפט
ח"כ גוטליב ופרופ' שקמה ברסלר בבית המשפט | צילום: יונתן שאול, פלאש 90

בבית המשפט המחוזי מרכז שבלוד נערך היום (שלישי) דיון בתביעת לשון הרע שהגישה פרופ' שקמה ברסלר, ממובילות המחאה נגד המהפכה המשפטית, על סך 2.6 מיליון שקלים נגד ח"כ טלי גוטליב (הליכוד), בעקבות טענותיה של האחרונה שלפיהן ראש המוסד דדי ברנע נפגש עם ברסלר וכי ארה"ב יירטה שיחות בין בעלה לבין מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר, ימים לפני 7 באוקטובר. עוד תבעה ברסלר שישה פעילי רשת ששיתפו את דבריה של גוטליב, בהם מני אסייג וסמדר הילה שמואלי. ברסלר הגישה את התביעה בפברואר, וורכי דינה דרשו מהמשטרה ומהיועמ"שית להורות על פתיחת חקירה נגד ח"כ טלי גוטליב, "בגין שורה של עבירות חמורות".

עו"ד שי גלילי, שמייצג את מני אסייג, אמר בדיון: "כשבג"ץ דן בחסינות של חברי כנסת מפני תביעות לשון הרע הייתה הבחנה בין דברים שח"כ אומר בצורה ספונטנית - ואז יש לו הגנה מפני תביעות לשון הרע - לבין דברים שנאמרים בכוונה". ח"כ גוטליב התפרצה והאשימה: "היא (שקמה ברסלר - א.ג) אויבת הציבור שמאותרגת על-ידי התקשורת. אני חברת כנסת, חייבים לאפשר לי את העבודה שלי".

עו"ד אוהד רוזן, שמייצג את ברסלר, פנה לח"כ גוטליב: "אז בואי נברר את זה. קדימה, תני לדיון להתקיים ותפסיקי לשקר". באולם פרצה מהומה - וגוטליב ביקשה מהנוכחים: "שקט, תנו לי לטעון". בשלב מסוים קמה ברסלר ואמרה: "מעולם לא נפגשתי עם ראש המוסד". באולם פרצה מהומה - והשופט רמי חיימוביץ' יצא לזמן קצר ולאחר מכן שב.

ראש המוסד דוד ברנע וראש שב"כ רונן בר
ראש המוסד דוד ברנע וראש שב"כ רונן בר | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בכתב התביעה נכתב כי היא מוגשת לנוכח "אסופת שקרים בוטה, קונספירטיבית ומעוררת חלחלה שהופצה בעניינם של התובעת ובן זוגה (שהינו עובד ציבור). בלב הפרסומים, עלילת דם כנגד התובעת והאשמתה בבגידה במולדת, בקשר עם ארגון הטרור חמאס, ובאחריות לטבח הנורא שביצעו מחבליו ביום 7 באוקטובר".

עוד נכתב כי "באמצעות הנתבעת טלי גוטליב ויתר הנתבעים, השקרים מעוררי הפלצות, שאף הוכחשו על ידי משרד ראש הממשלה במספר הזדמנויות, עשו את דרכם ממעבה המרשתת, עד ללב השיח הציבורי ולנייר המכתבים של הכנסת. הם הגיעו כמעט לכל בית".

ח"כ טלי גוטליב
ח"כ טלי גוטליב | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בכתב התביעה נטען כי לגוטליב "לא עומדת חסינות על הפצה שיטתית של תיאוריות קונספירציה שקריות - מעשה שאינו במילוי תפקידה כחברת כנסת". עוד נכתב: "לשון הרע שהפיצה גוטליב בעניין התובעת לא פורסמה באופן ספונטני או אגבי לעבודתה הפרלמנטרית, תוך גלישה מנאום פוליטי או מדיני שנשאה. קל להיווכח כי מדובר במסע צלב שיטתי ומתוכנן של חברת פרלמנט נגד אזרחית - שורה של פרסומים שקריים שפורסמו בזמנים שונים ובפלטפורמות שונות".