בחשד להצתת חנות שתרמה למפונים: כתב אישום הוגש נגד 7 צעירים

שבעה צעירים תושבי טייבה מואשמים בכך שהציתו ובזזו חנות בעיר, לאחר שתרמה בחודש שעבר זוגות אופניים למשפחות שפונו מבתיהם בעוטף עזה. נגד אחד המוערבים הוגש אישום בגין עבירה של הצתה בנסיבות של מעשה טרור

גבר באזיקים (אילוסטרציה)
מעצר חשוד (אילוסטרציה) | צילום: דוברות המשטרה

כתב אישום נגד שבעה צעירים תושבי טייבה הוגש היום (שלישי) בחשד שהציתו בחודש שעבר חנות בעיר שתרמה זוגות אופניים למפונים מעוטף עזה. תחילה עצרו שוטרי תחנת טייבה ולוחמי יס"מ שרון חמישה חשודים בחשד שביצעו את הפעולה על רקע אידיאולוגי לאומני, אך לאחר מכן התפתחות בחקירת שב"כ בנושא הביאה למעצרם של שני חשודים נוספים.

בתום החקירה, הוגש לבית המשפט במחוז מרכז כתבי אישום כנגד השבעה. האישמוים המיוחסים למעורבים, בהתאם לחלקו של כל אחד במעשה, הם עבירות של התפרצות, גניבה, נשיאת נשק, ירי, החזקת נשק ופגיעה בכבוד הדגל. כנגד אחד המעורבים אף יוחסה עבירה של הצתה בנסיבות של מעשה טרור.

גבר נורה למוות בבית קפה בטייבה
ניידת בטייבה (ארכיון) | צילום: אתר פאנט

בהודעה משותפת לדוברות המשטרה, דוברות שב״כ ופרקליטות מרכז נמסר: "שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל רואים בחומרה רבה פעילות שתכליתה פגיעה באזרחים על רקע לאומני-אידיאולוגי, ללא קשר ללאום, דת או מין וימשיכו לפעול בנחישות, בהתאם לסמכות הנתונה בחוק, תוך נקיטת כלל האמצעים העומדים לרשותם, בכדי לסכל איומים כאמור".