"עצמו עיניים": הוארך מעצר החשודים בגרימת מות הפועל באשקלון

ביהמ"ש השלום בעיר האריך ב-3 ימים את מעצרם של מנהלת מפעל "תבניות כל" וקבלן העבודה, החשודים בגרימת מותו ברשלנות של ואסים אבו כף שנפל אתמול מגובה רב. "ידעו מה עלול לקרות והיו אדישים"

אתר בנייה באשקלון (ארכיון)
אתר בנייה באשקלון (ארכיון) | צילום: רויטרס

בית משפט השלום באשקלון האריך היום (שני) בשלושה ימים את מעצרם של מנהלת המפעל "תבניות כל", מאיה חממי, והקבלן סאלח אבו-טראש, החשודים בגרימת מותו ברשלנות של הפועל ואסים אבו כף בן ה-21 שנפל אתמול אל מותו במהלך העבודה במפעל. מחקירת המשטרה עולה כי הפועל עמד על חלק פלסטיק שלא היה רתום, ונפל מגובה של 8-7 מטרים.

נציג המשטרה טען בדיון כי קיימת רשלנות מצדו של הקבלן המבצע: "אין לו כל ניסיון בעבודה בגובה. מדובר באדם שעוסק בשמירה. באירוע שהתרחש הכתובת הייתה על הקיר. גם הקבלן ידע שיש שם סכנה ושם בדיוק מעד המנוח וקרה מה שקרה. כולם ידעו מה עלול לקרות וכולם היו אדישים לתוצאה".

כתבות נוספות בחדשות 13:

ח"כים בליכוד קיבלו הודעה: "הצבעה לפיזור הכנסת – מחר ב-16:00"

חליפות צמודות, איפור – וסטורי באינסטגרם: חיי האופנה בבני ברק

התחזית: מעונן חלקית עד בהיר; ממחר – השרב חוזר

אתר בנייה
אתר בנייה | צילום: חדשות 13

בנוגע למנהלת המפעל, אמר נציג המשטרה: "אנחנו מייחסים לה לפחות אחריות שווה כמו לקבלן. יש פה שני אנשים שחברו יחדיו לביצוע עבודה על הגג - כאשר כל מה שעולה כרגע זה עצימת עיניים ורצון לחסוך כספים על חשבון בטיחות וחיי אדם". עורך דינה של מנהלת המפעל, אלדן דנינו, אמר במהלך הדיון כי היא קשרה עם בחור בשם יוסי לביצוע העבודה, וטענה שהאחראים על העובדים עלו לגג וערכו בדיקה. לדבריו, היא לא בר-סמכא בענייני בטיחות.

השופט אבישי כהן אמר כי מתיק החקירה עולה קיומו של חשד סביר הקושר את המעורבים בביצוע העבירה. לדבריו, מחומר החקירה שהוצג בפניו עולה תמונה של רשלנות שיש בה כדי להביא לתוצאה הטרגית: "אין מחלוקת כי העבודה בוצעה ללא רתמות וקסדות ואף ללא נהלי עבודה". לדבריו, "ההתקשרות בין הצדדים לא נעשתה באופן הנדרש ולא נבדקה מומחיות הפועל. נראה כי בנקל נלקחו פועלים לצורך ביצוע העבירה שיש עימה סיכון חיים", אמר.

כאמור, אבו כף, מאום בטין שבנגב, נהרג אמש לאחר שנפל מגובה רב במפעל שברחוב האופה שבאשקלון. צוותי מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים ברזילי במצב קשה עם פגיעה רב מערכתית - שם נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו. רק אתמול החלו המשטרה בשיתוף משרד העבודה בחקירת נסיבות האירוע.

בתוך כך, ארבעה פועלים נהרגו בשבוע שעבר בתאונה באתר בנייה בשדרות ז'בוטינסקי בעיר יבנה, כתוצאה מנפילה של חלקי מנוף אל הקרקע. שני פועלים נוספים חולצו מהמנוף כשמצבם קל, לאחר שנלכדו בגובה של 30 מטרים - כ-12 קומות.

זירת האירוע ביבנה בה קרסו חלקי מנוף
זירת האירוע ביבנה בה קרסו חלקי מנוף | צילום: google erath, דוברות מד''א